Huld tarjoaa asiakkailleen kansainvälisesti ainutlaatuisen yhdistelmän ihmisläheistä ohjelmisto- ja tuotekehitysosaamista. Yhdessä asiakkaidensa kanssa Huld rakentaa mielekkäitä digitaalisia palveluja ja innovatiivisia tuotteita, jotka kestävät huomiseen – ja sen yli. Tässä matkassa mukana saa olla myös Kuuki.

Lähtötilanne – kasvu vauhditti uudistumista Huldilla

Huldin ja Kuukin yhteistyö alkoi vuonna 2018, kun huldilaiset osallistuivat Marketing Finlandin koulutukseen, jossa aiheena oli hakukoneoptimointi ja kouluttajana Kuukin Tomi Kaitarinne. Samoihin aikoihin Huldilla oli käynnissä muutoksen tuulet ja markkinointiviestinnän kumppanuuksia uudistettiin.

Huld ja Kuuki kohtasivat kuin sattumalta, mutta täysin oikeaan aikaan. Kohtaamisesta alkoi yhteinen matka, joka on pitänyt sisällään kolme verkkopalvelu-uudistusta ja lukuisia yhdessä työstettyjä ideoita.

Yhteistyö alkoi verkkopalvelu-uudistuksella

Huldin ja Kuukin ensimmäinen yhteinen projekti oli verkkopalvelu-uudistus. Tällöin Huld tunnettiin vielä RD Velhona ja käytössä ollut Drupal-käyttöjärjestelmä haluttiin päivittää nykyaikaiseksi WordPress-järjestelmäksi sekä parantaa näin sivuston hallittavuutta ja käytettävyyttä.

Vanhaan Drupal-julkaisujärjestelmään ei oltu Huldilla tyytyväisiä ja uusi, paremmin tarpeita vastaava julkaisujärjestelmä haluttiin pian käyttöön. Tämä vauhditti myös samaan aikaan käynnissä ollutta markkinointikumppanin valintaa. Uudistuksen yhteydessä sivuston päivittäminen ja hallinta haluttiin omiin käsiin, kun sitä aiemmin hoidettiin täysin ulkopuolelta.

Kuuki valittiin tekijäksi ja toteutti sivustouudistuksen mallikkaasti, josta hedelmällinen yhteistyö sai pontta alleen.

Kuuki teki ensimmäisen verkkosivu-uudistuksen jälkeen vielä kaksi uutta sivustoa

Useamman vuoden kestäneen yhteistyön aikana tehdyt verkkosivuston uudistukset ovat tulleet ajankohtaisiksi, kun Huldilla on tehty yritysostoja tai liiketoiminta on muuten kehittynyt.

– Aina kun olemme uusineet verkkosivujamme, on taustalla ollut brändin ”facelift”. Uudistuksiin on aina liittynyt myös liiketoiminnalliset muutokset tai esimerkiksi yrityskaupat, Huldin markkinointisuunnittelija Oona Virtanen taustoittaa Kuukin ja Huldin yhteistyötä.

Huldin kolmas verkkopalvelu suunniteltiin, toteutettiin ja julkaistiin Kuukin toimesta vuoden 2021 keväällä.

Tuloksena useampi onnistunut projekti ja jatkuva yhteistyö

Viimeisimmässä uudistusprojektissa tehtiin Huldin asiakkaita palveleva verkkosivukokonaisuus, jota on helppo päivittää. Lisäksi se on nykyaikainen ja tietoturvallinen.

– Edellisessä uudistuksessa kuukilaiset löysivät punaisen langan meidän epämääräisistäkin briiffeistä ja he kiteyttivät hyvin ajatuksemme sivustolle. Monimutkaisista asioista ja suuresta määrästä sisältöä saatiin aikaiseksi hyvä kokonaisuus, Virtanen kertoo.

Myös Kuukilla yhteistyöstä Huldin kanssa ollaan innoissaan. Yhteistyö sujuu mutkattomasti ja Kuukin jakamat hakukoneoptimoinnin ja -mainonnan opit on viety Huldilla käytäntöön.

– Siitä ensimmäisestä hakukoneoptimoinnin koulutuksesta on kuljettu yhdessä pitkä matka. Olemme tehneet hienoja projekteja yhdessä ja saamme olla Huldin arjessa mukana aktiivisesti. Verkkosivujen lisäksi Kuuki on syventänyt Huldin ymmärrystä hakukonemainonnasta sekä toiminut ulkoistettuna mainonnan resurssina, kun heillä on tarvittu lisäkäsiä, Tomi Kaitarinne kertoo yhteisestä matkasta.

Yhteistyön kasvaminen verkkosivuprojekteista mainonnan tuottamiseen

Huldilaiset ovat päässeet myös tutustumaan mainonnan maailmaan Kuukin opastamana ja arjen ollessa vauhdikas, Huld on ulkoistanut toimintaansa luottokumppanilleen.

– Meidän ”vierivä kivi ei sammaloidu” -mentaliteettimme pitää vauhdin tasaisen kovana, emmekä kaikkeen pysty omin voimin tarttumaan sataprosenttisesti, joten on mahtavaa, että meillä on apuna Timo, Tomi ja Valtteri sekä tietysti muut kuukilaiset, Virtanen kiittelee.

Avoin ja läheinen yhteistyö mahdollistaa Huldille sen, että he voivat keskittyä täysin omaan erikoisalaansa ja Kuuki tuottaa verkkosivukehityksen ja markkinointiviestinnän palvelut tämän tueksi. Virtaselle ja koko Huldin porukalle yhteistyön yksi kantavimmista kulmakivistä on, kun he saavat uusia ideoita toteuttaakseen eivätkä joudu kiireisen arjen keskellä miettimään mitä seuraavaksi pitäisi tehdä.

– Kuukilaiset osaavat ammattitaidolla ehdottaa ja kertoa mitä meidän kannattaa milloinkin tehdä ja meillä on täysi luottamus tähän. Tämä porukka tuo meidän toimintaamme ammattitaitoa sekä apua, kun sitä tarvitaan, Virtanen summaa.

Huld-Oona-Virtanen
”Kuukilaiset tuovat ammattitaitoa, näkemystä ja uskallusta Huldin markkinointiin ja ovat meidän apunamme asiassa kuin asiassa!”

– Oona Virtanen, markkinointisuunnittelija

 


Jaa artikkeli


Kaikki referenssit
Ota yhteyttä