Autosalpa

Googlen palvelut ja mainostyökalut muuttuvat nopealla syklillä, mutta Kuukissa on osaaminen ja asiantuntemus ajan tasalla.

Googlen palvelut ja mainostyökalut muuttuvat nopealla syklillä, mutta Kuukissa on osaaminen ja asiantuntemus ajan tasalla.

Taru Hirvonen, Markkinointipäällikkö, Autosalpa

Kuva: Joni Tyviö

Lähtötilanne – hakusanamainonnalle tarvittiin tekijä

”Tunsin Ullan ja Tomin jo Alma Talentin ajoilta ja oli luontevaa jatkaa hyvin sujunutta yhteistyötä Google Adsin (ent. AdWords) hakusanamainonnassa.”

Kuuki teki hakusanamainontaa Autosalvan brändeistä ja uusista automalleista

Kuukissa on tehty uusien automallien lanseerauskampanjoita ja brändimainontaa sekä Google Adsin hakusana- että bannerimainonnalla. Kuuki on myös auttanut optimoimaan verkkosivuja uudistusprojektin yhteydessä.

Tulokset – asiakasymmärrys on kasvanut

Kuukin tekemien toimenpiteiden ansiosta Google Adsin hakusanamainonnan kustannustehokkuus ja tulokset ovat parantuneet yhteistyön aikana. Kuukin jatkuvan kehitystyön myötä myös turhat mainosnäytöt ovat vähentyneet ja mainonnan kautta tulleen sivuliikenteen konversioprosentti on noussut.

Optimointityön tuloksista kertovat muun muassa mainonnan kattavuuden nousu yhdessä keskimääräisen klikkihinnan (CPC) laskun ja korkeamman klikkiprosentin (CTR) kanssa.
Mainonnassa siirryimme esimerkiksi merkkikohtaiseen mainosbudjettiryhmittelyyn ja brändimainonta eriytettiin omaksi mainosryhmäkseen. Yhteistyö Kuukin kanssa on auttanut hyödyntämään digitaalista tietoa asiakaskäyttäytymisestä muissakin mediakanavissa.

Yhteistyön eteneminen

”Kuukissa on arvostamaani asiantuntemusta ja toimialaymmärrystä. Googlen palvelut ja mainostyökalut muuttuvat nopealla syklillä, mutta Kuukissa on osaaminen ja asiantuntemus ajan tasalla. Kuukissa pystytään myös todella nopeisiin kampanjoihin, sillä autoalalla kampanjat tulevat parin päivän varoitusajalla. Kuukissa otetaan aina koppi töistä ja joustetaan tarpeen vaatiessa projektien aikataulujen kanssa. Pidän myös siitä, että Kuukista tulee ehdotuksia erilaisista uusista digitaalisen puolen mahdollisuuksista ja uusia ideoita, miten digimainontaa voisi hyödyntää vieläkin paremmin.”