Digitaalinen kilpailija-analyysi

Näe, missä kilpailijasi onnistuvat ja erottaudu

Ymmärtämällä kilpailijoidesi strategiat voit tehdä omasta markkinoinnistasi entistä tehokkaampaa.

Kilpailija-analyysi tarjoaa arvokasta tietoa siitä, miten kilpailijat toimivat, missä he onnistuvat ja missä on tilaa erottautua.

Mitä digitaalinen kilpailija-analyysi sisältää?

  • Kilpailijoiden verkkonäkyvyyden analysointi – SEO, mainonta ja sosiaalisen median aktiivisuus
  • Sisältöstrategian vertailu – mitä ja miten kilpailijat viestivät
  • Markkinointikanavien ja -toimenpiteiden arviointi – mitä kanavia kilpailijat hyödyntävät ja miten
  • Brändipositiosta ja asiakasviestinnästä oppiminen – miten kilpailijat rakentavat brändiään
  • Heikkouksien ja vahvuuksien tunnistaminen – mitä kilpailijat tekevät paremmin ja missä voi olla aukkoja

Kilpailija-analyysin hyödyt

  • Antaa selkeän käsityksen markkinatilanteesta ja kilpailutilanteesta
  • Auttaa tunnistamaan, missä voit erottautua ja vahvistaa brändiäsi
  • Tukee strategisten päätösten tekemistä ja auttaa optimoimaan markkinointibudjettia
  • Vältät kilpailijoiden tekemät virheet ja hyödynnät heidän onnistumisensa

Milloin kilpailija-analyysi kannattaa tehdä?

  • Uuden markkinointistrategian tai kampanjan suunnittelussa – jotta tiedät, miten voit erottua kilpailijoistasi
  • Brändin kehittämisessä – miten voit parantaa yrityksesi näkyvyyttä ja mainetta suhteessa kilpailijoihin
  • Liiketoiminnan kasvattamisessa – missä on markkinarakoja ja miten voit hyödyntää niitä

Parhaan tuloksen saat yhdistämällä kilpailija-analyysin digianalyysiin, jolloin saat kattavan kuvan oman yrityksesi ja kilpailijoiden asemasta markkinoilla.

Ota yhteyttä, niin toteutamme analyysin, joka auttaa sinua tekemään parempaa ja tehokkaampaa markkinointia.


Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Kilpailija-analyysi digitaalisissa kanavissa

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Kilpailija-analyysi digitaalisissa kanavissa

Tomi Kaitarinne

Director – Business & Technology, Founding Partner
+358 50 345 3874
tomi.kaitarinne@kuuki.fi

Ota yhteyttä