NP Housukauppa: Kuukin laaja-alaisesta osaamisesta tukea brändistrategiaan

Kuuki on NP Housukaupan kumppani muun muassa yrityksen brändityössä. Kiitosta saa muun muassa Kuukin asiakaskeskeisyys ja monipuolinen tiimi.

"Kuuki on onnistunut koostamaan tiimin oikeanlaisia ihmisiä, joista kukin hoitaa erinomaisesti omat osaamisalueensa. Markkinointi on niin laaja kenttä, että yhden ihmisen on vaikea hallita koko paletti aina strategiasta käytännön osaamiseen."

Markus Rosendahl, toimitusjohtaja

NP Housukauppa on lahtelainen yritys, joka on erikoistunut nimensä mukaisesti housujen valmistukseen ja myyntiin. Vastikään 105 vuoden kypsään ikään tullut perheyritys on tunnettu laadukkaista housuistaan, jotka on suunniteltu pohjoismaisiin tarpeisiin. Yritys panostaa myös palveluun, sillä kuten toimitusjohtaja Markus Rosendahl toteaa, harva meistä hyppii innosta, kun housujen hankkiminen tulee ajankohtaiseksi.

Kuukin ja NP Housukaupan kumppanuuden fokuksessa on ollut erityisesti brändi. Syksyllä 2023 nopealla aikataululla järjestetty brändikuvauskokonaisuus aloitti yhteistyön, johon on sittemmin liittynyt muun muassa strategista brändityötä, digianalyysiä sekä tuotekonseptien kirkastamista. Yhteistyön näkyvin osa, eli uudenlaiset brändikuvat, ovatkin saaneet erinomaista palautetta.

Hiljaisempinakin aikoina Rosendahl korostaa brändin ja top-of-mindissa säilymisen merkitystä, erityisesti mitä tulee housujen ostamiseen.

– Kaksi kolmasosaa ihmisistä ostaa housuja kerran vuodessa tai harvemmin. Meidän haasteemme ja tavoitteemme on tulla heidän mieleensä, kun he sitten päättävät lähteä housuostoksille.

Monenlaista markkinoinnin osaamista saman katon alla

Rosendahlin mukaan NP Housukaupalle markkinoinnin kumppanuudessa on tärkeää yhteistyön jatkuvuus ja pidempiaikaisen tekemisen vaaliminen. Markkinoinnin kenttä erityisesti kuluttajamarkkinoinnissa muuttuu niin nopeaa, että kumppanin täytyy tuntea asiakkaan liiketoiminta, jotta yhteinen aika ei kulu vain briiffaamiseen ja yksittäisten töiden teettämiseen.

– Kuuki on onnistunut koostamaan tiimin oikeanlaisia ihmisiä, joista kukin hoitaa erinomaisesti omat osaamisalueensa. Markkinointi on niin laaja kenttä, että yhden ihmisen on vaikea hallita koko paletti aina strategiasta käytännön osaamiseen. Kuuki on pystynyt yhdistämään tuon osaamisen saman katon alle.

Kiitosta saa myös Kuukin asiakaskeskeinen lähestymistapa – Rosendahlin mukaan asiakasta kuunnellaan ja tämän tarpeet otetaan yksilöllisesti huomioon, sen sijaan että mentäisiin markkinointikumppanin oma prosessi edellä.

– Lisäksi on mainittava, että kun ihmisten kanssa tehdään töitä, niin on tietysti tärkeää, että ollaan samalla aaltopituudella. Kuukilaisten kanssa on ollut helppo tulla toimeen, Rosendahl täydentää.

Kumppani liiketoiminnan murroksessakin

Muodin vähittäiskauppa on ollut jo pidempään murroksessa, jossa yritys ei pärjää, jollei osaa uudistua. Kotimaiset toimijat kilpailevat pikamuodin jättejä vastaan, kivijalka loistaa palvelulla mutta verkkokaupassa viehättää helppous.

Myös murroksen aikoina NP Housukauppa arvostaa muuntautumis- ja heittäytymiskykyistä kumppania. Rosendahl pitää hyvänä sitä, että tarvittaessa Kuuki voi olla yrityksen tukena mitä tulee esimerkiksi tekoälyn soveltamiseen ja muuhun teknologiseen kehitykseen.

– Meillä on vaatealan tietotaito, mutta on tärkeää, että kumppanilla löytyy osaamista markkinointiin ja sen kentällä tapahtuviin muutoksiin, Rosendahl summaa.

Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Henkilöiden yhteystiedot

Ville Rantanen

Commercial Director
+358 40 546 7497
ville.rantanen@kuuki.fi

Ville Rantanen
Ota yhteyttä