Rikkaan median somekanava Instagram kasvattaa suosiotaan
Instagram on kuva- ja videopalvelu, jossa käyttäjät jakavat omaa rikkaan median sisältöä ja seuraavat toisten käyttäjien tilejä. Instagramin omistaa Facebook ja se perustettiin vuonna 2010. Suomessa Instagramilla on käyttäjiä 1,8 miljoonaa ja sen suosio etenkin aikuisten keskuudessa kasvaa vuosittain.
Instagramissa kannattaa jakaa laadukasta kuva- ja videosisältöä sekä vuorovaikuttaa
Instagram vaatii yrityskäyttäjältä laadukasta kuva- ja videosisältöä, minkä vuoksi kanavan haltuunottoa kannattaa pohtia yrityksessä tarkkaan. Kuten muissakin sosiaalisen median kanavissa niin Instagramissa on tärkeää määritellä tavoitteet mitä ja ketä läsnäololla kanavassa halutaan tavoittaa ja saavuttaa.
Tärkeään rooliin tässä kanavassa asettuvat myös hashtag-avainsanatunnisteet, joiden avulla käyttäjät etsivät kanavasta sisältöä. Oikeiden termien ja avainsanojen käyttäminen julkaisuiden yhteydessä on näkyvyyden ja oikean kohderyhmän saavuttamisen kannalta A ja O Instagramin käytössä.
Valmistavan teollisuuden, ravintola- ja matkailu- sekä tapahtumatoimialoille Instagram voi sopia kuin nenä päähän! Kanavasta voi myös valjastaa yrityksen brändilähettiläiksi vaikuttajia levittämään tietoutta yrityksen tuotteista ja palveluista.
Instagramissa on myös mahdollista mainostaa sovelluksen kautta, Facebook Ads Business Managerin tai kumppanin kautta.
Lue tarkemmin Instagram-yritysivuista ja -mainonnasta Ota yhteyttä