Joillekin HubSpot on vanha tuttu, toisille nimi on taas täyttä hepreaa. Jos kuulut jälkimmäiseen ryhmään, tämä blogi on sinulle. Käsittelemme kirjoituksessa erityisesti Marketing Hub -työkalua, mutta lyhyet esittelyt kaikista muista Hubeista löydät täältä.
Aloitetaan kuitenkin ihan alusta – mikä on HubSpot? Tiivistettynä ja yksinkertaistettuna se on verkkoselaimestasi (kuten Google Chrome, Mozilla Firefox tai Microsoft Edge) käsin toimiva markkinoinnin, myynnin, asiakaspalvelun ja sisällönhallinnan työkalu, jonka avulla voit tehdä edellä mainittuihin teemoihin liittyviä toimenpiteitä helposti samalla alustalla. HubSpot takaa myös yhtenäisen näkyvyyden markkinoinnin ja myynnin madonlukuihin, joka ehkäisee toimintojen siiloutumista.
HubSpotin eri toiminnot on koottu eri Hubien alle (Marketing, Sales, Operations, Customer Service, Content ja Commerce), ja kaikkia yhdistää HubSpotin ilmainen CRM – asiakkuudenhallintajärjestelmä. Käyttäjä voi hankkia käyttöönsä joko yhden Hubin, yhdistelmän parista tai muutamasta Hubista, tai koko setin. Yleensä käyttäjät aloittavat yhdellä tai kahdella ja lisäävät Hubeja tarpeen mukaan, jos esimerkiksi kasvun myötä tulee tarve uusille toiminnallisuuksille.
HubSpot Marketing Hub on inbound-markkinoinnin koti
HubSpot Marketing Hub yhdistää yrityksen markkinoinnin työkalut yhteen paikkaan. HubSpot on helppo oppia käyttämään, eikä sitä hyödyntämällä tarvitse enää hyppiä alustasta toiseen.
HubSpot Marketing Hub antaa näkymän muun muassa:
- hakukonemarkkinointiin
- hakukoneoptimointiin
- sähköpostimarkkinointiin
- markkinoinnin automaatiopolkuihin
- sosiaalisen median orgaanisiin sisältöihin
- sosiaalisen median maksettuihin sisältöihin.
Näiden työkalujen avulla pääset luomaan yhdestä paikasta helposti yhtenäistä ja asiakasta palvelevaa inbound-markkinointia. Jos tarvitset tukea markkinointistrategiassa, sisältöjen suunnittelemisessa ja toteuttamisessa tai vaikkapa mainonnan kohderyhmien ja budjettien määrittelyssä, HubSpotin tunteva markkinointikumppani voi olla tärkeä apu.
Tämän lisäksi pääset HubSpotin avulla tarkastelemaan erilaisia analytiikan lukuja, kuten verkkosivuliikennettä sekä sosiaalisen median kanavien ja mainonnan avainlukuja. Pystyt tuomaan haluamasi luvut ladattaville raporteille, joiden avulla voit tehdä markkinoinnin toimenpiteitä läpinäkyväksi myös muulle organisaatiolle.
Integraatiot herättävät HubSpotin henkiin
Integraatio viittaa siihen, että erilaista tietoa sisältävät järjestelmät saadaan toimimaan saumattomasti yhteen. HubSpotin tapauksessa se tarkoittaa usein sitä, että markkinoinnin työkaluista, kuten Google Adsista, Facebook Business Managerista ja yrityksen sometileistä saatavat tiedot yhdistetään HubSpotiin, jolloin järjestelmä herää henkiin.
Markkinoinnin työkalujen lisäksi HubSpotiin voi integroida lukuisia erilaisia järjestelmiä aina asiakkuudenhallintajärjestelmästä verkkosivualustaan ja sähköpostiohjelmaan. Näin HubSpotista löytyvät aina ajantasaiset tiedot niin asiakkaista kuin muista järjestelmistä ja käyttö on mahdollisimman sujuvaa.
Haluatko tehostaa markkinointiasi HubSpotilla?
Jos haluat tehostaa inbound-markkinointiasi tai etsit asiantuntevaa HubSpot-kumppania, voimme auttaa. Ammattilaisemme huolehtivat sekä alustan käyttöönotosta, integraatioista, että käyttökoulutuksista. Annamme mielellämme näkökulmaa myös markkinoinnin strategiseen puoleen ja myynnin ja markkinoinnin yhteispeliin. Tutustu alta HubSpot-palveluihimme, ja varaa aika konsultaatioon!