Markkinoinnin analytiikka

Datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Hyödynnä dataa markkinointiviestinnän kehittämisessä ja mainosviestien kohdentamisessa.

Datalla erittäin tarkkaan kohdennettua mainontaa

Eri mainostyökalut mahdollistavat asiakastietojen ja muun datan hyödyntämisen mainosviestin kohdentamisessa. Monesti uraudutaan käyttämään kanavien omia kohdennustapoja, kuten demografisia tietoja tai vaikka kiinnostuksen kohteita.

Eri kanavien käyttäjät tarjoavat kuitenkin itsestään paljon tietoa, jota voidaan hyödyntää myös markkinoinnin kohdentamiseen. Myös omien asiakasrekisterien käyttäminen markkinoinnin kohdentamisessa on monessa yrityksessä vasta lapsen kengissä.

Tänä päivänä mahdollisuudet datan hyödyntämisessä ovat kanavasta riippuen lähes rajattomat

Esimerkiksi oman asiakastiedon hyödyntäminen on mahdollista markkinointiviestin kohdentamisessa sosiaalisessa mediassa. Asiakkaiden nimi ja yhteystiedot kuten sähköpostiosoite ja puhelinnumero ovat varmoja tapoja tavoittaa asiakas myös muiden kanavien kautta.

Myös evästeiden avulla on mahdollista tehdä tarkkaan kohdennettua mainontaa ja niitä käytetään esimerkiksi uudelleenmarkkinoinnissa (retargeting, remarketing).

Raportointi, tulosten seuranta ja kehitys

Markkinointiviestinnän kehittäminen ja oikeiden tulosten saavuttaminen vaatii myös aktiivista tulosten seurantaa ja analysointia.
Esimerkiksi verkkosivustoliikenteen ja -analytiikan kautta voidaan kehittää sisältöjä omaa kohderyhmää kiinnostavaan suuntaan.

Myös mainonnan tulosten mittaaminen, A/B-testaus ja lukujen analysointi auttavat kehittämään mainontaa kustannustehokkaammaksi. Tuotamme aina raportit lukujen lisäksi sanallisin analyysein, jotka sisältävät huomioita ja kehitysehdotuksia jatkoon.

Tämän lisäksi teemme myös erilaisia seurantaraportteja, joko automatisoidusti suoraan sähköpostiin tai  räätälöidyin mallein, jotka sisältävät sanallisia analyyseja sekä kehitystoimenpiteitä.

Kattavia raportteja voimme toimittaa yhteistyömme mallista riippuen kuukausittain, viikoittain tai vaikka päivittäin. Selkeät raportit ja vertailu asetettuihin tavoitteisiin auttavat kehittämään toimintaa ja näyttävät meille, mitkä sisällöt tai toimenpiteet toimivat parhaiten.

Käytämme raporteissa työkaluna mukautuvaa ja helposti eri kanavien kanssa integroitavaa Googlen Looker Studio -työkalua. Tutustu räätälöityyn Looker Studio -malliraporttiin.

Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Henkilöiden yhteystiedot
Yhteydenottolomake

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Markkinoinnin analytiikka
Ota yhteyttä