Google Shopping

Googlen Display-mainosverkoston kautta voit tavoittaa jopa 90 % internetin käyttäjistä.

Google Shopping eli Google Ostokset ovat kuvallisia tuotemainoksia, jotka näkyvät hakutuloksien yläreunassa tai usein oikeassa yläkulmassa, kun käyttäjä etsii tuotetta Googlesta.

Google Shopping -kuvamainoksissa näkyvät jo hakukonetuloksissa tuotteiden tiedot, kuten hinta ja yrityksen nimi sekä mahdolliset tarjoukset. Tällöin haun tekijä saa heti ensisilmäyksellä tehtyä tuloksista tuotevertailua sekä nopeamman käsityksen verkkokaupan tarjolla olevasta valikoimasta kuvamainosten perusteella.

Google Shopping on erityisesti verkkokauppiaalle erinomainen keino saada enemmän näkyvyyttä hakukoneessa kustannustehokkaasti, nostaa hakukonemainonnan klikkausprosenttia, lisätä mainonnan tuottoa sekä kasvattaa verkkokaupan myyntiä!

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin käynnistetään verkkokaupallesi Google Shopping -mainonta! – Lue lisää Google Shopping -mainonnasta

Vuoden 2019 heinäkuussa myös Suomen markkina-alueelle rantautunut Google Shopping on mainosmuotona ja -alustana erityisesti verkkokauppiaille tärkeä paikka näkyä. Maailmanlaajuisesti Google Shopping -mainosalusta on ollut käytössä jo pidempään.

Mikä on Google Shopping ja miten se toimii?

Google Shopping on Googlen palvelu, jonka avulla kuluttajat voivat etsiä, vertailla ja ostaa fyysisiä tuotteita verkkokaupoista mainosten kautta. Google Shopping -tulokset näkyvät hakutuloksissa kuvina, jotka näyttävät esimerkiksi tuotteen kuvan, verkkokaupan nimen, hinnan, arvostelut ja mahdollisen tarjouksen.

Google Shopping -palvelun käyttöön tarvitaan kaksi mainosalustaa: Google Ads ja Google Merchant Center. Google Adsin perinteisessä mainosalustassa määritellään mm. kampanjoidesi sijaintipaikat ja budjetti , hinnoittelun hallinta ja optimointi. Google Merchants Center -kauppiasportaali on alusta, jonka välityksellä määritellään mainostettavat tuotteet (tuotesyöte, product feed).

Google Shopping - esimerkki hakutuloksesta ja mainoksesta

Google Shopping -mainonnan käyttöönotto, mainosten luonti ja hallinta on erilainen kuin perinteisten tekstimainoksien. Poiketen esimerkiksi hakuverkoston tekstimainoksista, Google Shopping -kampanjassa Google käyttää tuotesyötettä, sivuston sisältöä ja verkkokaupan tarjouksia siihen, mitkä kyselyt ja hakulausekkeet käynnistävät mainokset. Tämän takia hakukoneoptimoinnilla ja sisällön kehittämisellä on iso rooli Google Shopping -mainonnan menestymisessä, oikean kohderyhmän tavoittamisessa ja kustannustehokkuuden saavuttamisessa.

 

Miksi verkkokauppiaan kannattaa valita Google Shopping –mainosmuoto?

Todistetusti Google Shopping toimii ja on kustannustehokasta! Lisäksi on totta, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Kuvalliset hakutulokset tuotteista, joissa on näkyvissä hinta ja mahdolliset tarjoukset, aktivoivat vastaanottajaa paremmin klikkaamaan ja tekemään ostopäätöksen sekunneissa.

Google Shopping tarjoaa paremman sijoitun pääoman tuoton mainonnallesi (ROI).

Googlen Shopping Ads -esittelyiden ja vuosiraporttien mukaan Google Shopping -mainosten klikkiprosentti eli CTR on jopa kaksi kertaa korkeampi kuin muiden mainosmuotojen. Tämän lisäksi Google kertoo, että Shopping-mainoksilla on jopa 50 % alhaisempi klikkauskohtainen hinta.

Testaa Think with Google – Shopping Insights -työkalun avulla mitä asioita ihmiset hakevat Google Ostokset -mainoksien kautta.