Luonnollisella hakukonenäkyvyydellä tukea liiketoiminnan kehittymiseen
Tänä päivänä suurin osa tiedonhakemisesta tapahtuu verkossa hakukoneiden kautta. Palvelun tai tuotteiden tarjoajan on siis ensiarvoisen tärkeää tavoittaa tiedonhakija silloin, kun hän itse tuotetta tarvitsee. Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) perustuu verkkosivustosi kehittämiseen niin, että verkkosivusi nousisivat mahdollisimman korkealle hakukoneen kuten Googlen tai Bingin luonnollisissa hakukonetuloksissa.
Pelkkä ykkössija hakutuloksissa ei riitä
On kuitenkin harhaanjohtavaa ajatella, että sijoitus Googlen hakutuloksien kärjessä riittäisi menestymiseen. Pelkkä esillä olo ei välttämättä saa tiedonhakijaa klikkaamaan juuri sinun sivustollesi vaan on tarjottava kiinnostavaa sisältöä tai esimerkiksi ratkaisua ongelmaan. Osana hakukoneoptimointia on tärkeää huomioida myös se, mitä tapahtuu kun tiedonhakija päätyy sivullesi. Ohjataanko sivukävijää tarpeeksi hyvin ja johtaako käynti mahdollisesti yhteydenottoon tai ostotapahtumaan? Kokonaisvaltainen hakukoneoptimointi ottaa kantaa myös sivuston käytettävyyteen, sisältöihin ja sivuston konversiotehokkuuden kehittämiseen. On siis turha näkyä ykkösenä hakutuloksissa, jos sivusto minne johdetaan ei ole kunnossa.
Tarvitseeko sinun yrityksesi apua hakukonenäkyvyyden kehittämiseen? Eivätkö sisäiset resurssit riitä hakukoneoptimoinnin toteuttamiseen? Me autamme parantamaan yrityksesi verkkonäkyvyyttä.