LinkedIn on nousemassa kovaa vauhtia myös Suomessa digipuolen B2B-mainonnan tärkeimmäksi sähköiseksi työkaluksi.

Käyttäjien määrän mentyä Suomessa kirkkaasti yli tavoitellun miljoonan on mainostajan puolella ominaisuuksia alkanut tipahdella hyvään tahtiin.

Keväällä 2017 CRM-integraatiot tulivat mahdollisiksi. Tämän myötä oli mahdollista tuoda spesifimpää tietoa asiakkaista omaan Salesforceen tai Dynamicsiin CRM-järjestelmään. LinkedIn tukee myös joidenkin markkinoinnin automaatiotyökalujen integraatiota. Lue lisää CRM- ja markkinoinnin automaatiotyökalujen integrointimahdollisuuksista englanninkieliseltä LinkedIn-tukisivustolta, josta löytyvät myös tuetut järjestelmät.

Kirjoitin aikaisemmin keväällä liidilomakkeesta, joka nyt integraatiomahdollisuuden myötä mahdollistaa liidien tuomisen integroituun CRM-järjestelmään.

Kesän aikana ja alkusyksystä aukesi kauan odotettu ominaisuus kohdistaa omiin asiakastiedostoihin – oli kyse sitten omasta CRM:stä tuodusta asiakasdatasta tai sitten CSV-.tiedostomuotoisesta asiakasrekisteristäsi. Unohtamatta verkkosivuille asennettua LinkedIn-pikseliä, joka mahdollistaa uudelleenmarkkinoinnin.

Katsoohjeet mainonnan datakohdennukseen LinkedIn-ohjekeskuksesta (engl.) tai ota minuun yhteyttä niin suunnitellaan yrityksellesi asiakasrekisterimahdollisuuksien mukaan kohdennettu LinkedIn-kampanja.