Hakukonemarkkinoinnin tekijöille satelee uusia mainosvaihtoehtoja syksyllä 2018

Google Ads tuo uusia mainosmuotoja ja mainosmuotojen uudistuksia hakukonemarkkinointiin.

Google Ads aloitti muutosten syksyn

Google Ads (ent. AdWords) toi heinäkuun loppupuolella hakukonemainostajien käyttöön merkittävästi muuttuneet tekstimuotoiset hakukonemainokset uudessa käyttöliittymässään. Eikä siinä vielä kaikki, kuten Ostos-TV:ssä sanoisivat, sillä nyt valikoidut Google Ads -mainostajat ovat saaneet kokeiluun uudet responsiiviset Display-mainokset. Ja voi pojat, mikä innostus Kuukin toimistolla repesi, kun tämän huomasin!

Google Adsin uudet, responsiiviset Display-mainokset valikoitujen mainostajien testattavaksi

Googlen uusissa responsiivisissa Display-mainoksissa voi lisätä tekstiosioon useampia otsikko- ja kuvauskenttiä eli testata parhaiten toimivimpia sisältöjä yhden mainoksen sisällä. Todella kätevää!

Google Adsin uusi responsiivinen Display-mainosmuoto
Google Adsin uusi responsiivinen Display-mainosmuoto

Lisäksi mainostaja voi personoida mainosvärit yritysvärien tai brändin mukaiseksi. Värien muokkausmahdollisuus katosi Display-mainoksista useampi vuosi takaperin ja valmiit Display-mainospohjatkin poistuivat jo pari vuotta sitten käyttöliittymäuudistuksen alkaessa. Tämä on ollut odotettu ominaisuus sillä Googlen oma Display-mainostyökalukaan ei ole ollut käytettävissä pitkään aikaan. Aikaisempi mobiiliresponsivinen Display-mainospohja ei nimittäin ollut kaikkein silmiä hivelevin väri- tai fonttitoteutukseltaan.

Aikaisempi Google Adsin mobiiliresponsiivinen Display-mainos
Edellisessä Google Adsin responsiivisessa Display-mainoksessa suurin osa elementeistä ei ollut muokattavissa. Kuvassa sen verran kehittynyt mainosmuoto, että CTA-painikkeen tekstin sai vaihdettua.

Tällaiset mainostyökalut ovat erityisen tärkeitä nopeatempoisissa kampanjatoteutuksissa, joissa käytettävä aika ja muut resurssit eivät ole kovin suuret. Responsiivinen Display-mainos, jossa eri päätelaitteiden vaatimukset on otettu huomioon mainosalusta puolesta, helpottavat (pienempien) mainostajien työtä ja antavat uusia mahdollisuuksia kohderyhmän tavoitteluun. Display-mainosten luomiseen voi tutustua Google Adsin ohjekeskuksen sivuilla.

CTA-painikkeiden kehotusteksteissäkin löytyy nykyään jo useampi vaihtoehto. Fonttien muuttamismahdollisuutta odotellessa, VINK-VINK Google Adsin kehittäjägurut!

Seuraavassa blogissa kerron mitä uutuuksia somemainoskanaviin, kuten LinkedIniin on tullut.

Kiinnostaako hakukonemainonta tai muu digimarkkinointi? Ota yhteyttä minuun niin etsitään yrityksellesi parhaat kanavat näkyä verkossa.

Ota yhteyttä