Yksi sisältö, monta kanavaa

Yksi sisältö, jota hyödynnetään eri kanavissa. Ansaittua medianäkyvyyttä ja Googlen ykkössivun paikkoja voidaan saavuttaa tuottamalla aktiivisesti laadukasta sisältöä verkkosivuille ja jakamalla sitä oikealla tavalla oikeissa kanavissa.

Kirjoittaja
Ulla Ristkari-Ryynänen

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner

Käynnistettäessä yrityksen verkkomainontaa tai sisältömarkkinointia kohtaan monesti työssäni asiakkaan puolelta seuraavan haasteen:

”Meillä ei ole mitään kiinnostavaa sisältöä tai kerrottavaa.”

Melkein yhtä usein, kun tämä on tokaistu, selviää jo lyhyellä tarkastelulla, että yrityksellä on kuin onkin heidän kohderyhmäänsä ja yleisöään kiinnostavaa sisältöä – ja mikä parasta, jo julkaistuna verkkosivuilla!

Yrityksen omat verkkosivut ovat paras paikka julkaista sisältöä erityisesti luonnollisen hakukonenäkyvyyden eli hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Kun sisältö julkaistaan yrityksen omilla verkkosivuille, se asuu siellä ja sen luo voidaan johtaa muualta verkosta asiasta kiinnostunutta yleisöä. Oikean yleisön saavuttua sivuille voidaan heitä johdattaa kohti haluttua konversiota eli esimerkiksi yhteydenottoa tai verkkokauppaostosta.

Verkkosivuilla jaettava sisältö voi olla mitä vain yrityksen toimintaan tai palveluihin liittyvää. Monesti yrityksen sisältä löytyy paljon mielenkiintoisia ja asiakaskuntaa kiinnostavia ajatuksia sekä tarinoita, kun vain kysyy. Esimerkiksi asiakasrajapinnassa työskentelevien henkilöiden haastatteleminen ja case-esimerkkien sekä ongelmanratkaisuiden esitteleminen kiinnostavaa sisältöä. Oppaat, sanastot ja muut ajankohtaiset uutiset saattavat tuntua yrityksen sisäisesti turhanpäiväisiltä tai tylsiltä sisällöiltä, mutta voivat olla erittäin mielenkiintoisia ja haluttua tavaraa nykyasiakkaille sekä herättää kiinnostusta myös uusissa, potentiaalissa asiakkaissa.

Jaa sisältöä, sitouta sidosryhmiä ja tavoita uusia asiakkaita

Kaikkea tätä hyödyllistä ja alaan liittyvä sisältöä kannattaa ehdottomasti jakaa myös muihin kanaviin. Sisällöt palastellaan ja muotoillaan sopimaan yrityksen eri viestinnän kanavien tyyleihin ja tavoitteisiin sopivalla tavalla. Tätä kautta saadaan johdettua uutta yleisöä sisältöjen pariin sekä edistettyä myös laadukkaiden linkitysten kautta verkkosivuston luonnollista hakukonenäkyvyyttä.

Tarvitsetko apua sisältösuunnitelman tekemisessä tai esimerkiksi somestrategian luomisessa? Olen mielelläni avuksi, ota yhteyttä!

Kirjoittaja

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner

Ulla Ristkari-Ryynänen

Tutustu myös näihin

Kaikki artikkelit

Muru, tää on markkinointia: Onko SEO kuollut? Tarvitaanko verkkosivuja enää? – Tekoälyn aikakausi markkinoinnissa

Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan uudet pelisäännöt EU:ssa – mitä uusi TTPA-asetus tuo tullessaan? 

Fixus Center: Kokonaisvaltaiselta markkinointitoimistolta asiantuntevaa Google-hakusanamainontaa ja toimivat verkkosivut

Ainutlaatuisen tapahtuman toteutuminen vaatii osaamista markkinoinnin lisäksi tapahtumatuotannossa – Kuuki ja Liwlig kertovat yhteistyöstään 

Ota yhteyttä