Kuukin NPS eli Net Promoter Score on huippuluokkaa. Vuoden 2024 lopussa tehdyn asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan Kuukin NPS-luku on 89*. Suositteluluku kertoo, kuinka moni asiakas suosittelisi Kuukin palveluja omille sidosryhmilleen.
– Meillä Kuukissa on aina ollut yksi tavoite: tehdä asiakkaidemme arjesta helpompaa ja markkinoinnista vaikuttavampaa. Asiakkaiden tyytyväisyys lunastetaan päivittäisessä työarjessa, ja näin korkea NPS-luku kertoo, että meillä on erinomainen asiakaspalvelu sen lisäksi, että tekijämme ovat oman alansa huippuasiantuntijoita, Kuukin perustajaosakas ja markkinointijohtaja Ulla Ristkari-Ryynänen sanoo.
Kaiken tekemisemme kulmakivenä on liiketoiminnan kehittämisen näkökulma, jossa markkinointi aidosti tukee myyntiä. Tavoitteena on aina tehdä markkinoinnissa toimenpiteitä, joiden avulla päästään liiketoiminnan tavoitteisiin ja tuetaan myyntiä.
Ristkari-Ryynäsen mukaan tiukkaan kilpaillulla alalla on paljon hyviä tekijöitä, ja erottautuminen on vaikeaa.
– Poikkeuksellisen asiakaskokemuksemme ansiosta omat asiakkaamme suosittelevat meitä omissa verkostoissaan ja saamme sitä kautta kilpailuetua.
Ristkari-Ryynänen painottaa, että ilman jokaisen kuukilaisen sitoutumista asiakaskokemuksen ylläpitämiseen ei tämmöisiin tuloksiin päästäisi.
– Olen ylpeä asiantuntijoistamme, jotka ovat sitoutuneet yhteisiin tavoitteisiimme. Tämä osaltaan kertoo hyvää myös Kuukista työpaikkana, Ristkari-Ryynänen sanoo.
Ulla Ristkari-Ryynänen, Timo Puolakka ja Tomi Kaitarinne perustivat Kuukin vuonna 2017.
Asiakkaidemme kommentteja asiakastyytyväisyystutkimuksestamme
Tässä muutamia nostoja asiakastyytyväisyyskyselyn avoimista vastauksista ja yhteistyöstä kanssamme:
”Kuuki on erittäin kilpailukykyinen toimisto kaikissa osa-alueissa.”
”Keskustelu on sujuvaa, koska he tietävät, mitä teemme ja haluamme myydä.”
”Ammattilaisia, joiden kanssa on ilo tehdä töitä.
”Meidän yhteistyömme on ollut mutkatonta ja erittäin toimivaa.”
”Laatu on kohdillaan ja nopeus on ollut kiitettävä.”
”Ainahan palvelut voisivat olla edukkaampia, mutta tiedän saavani rahoilleni vastinetta.”
”Kuukilta löytyy asiantuntemusta ja joustavuutta, joka helpottaa meidän arkeamme.”
*Markkinoinnin ja mainonnan sekä teknologioiden toimialoilla, erityisesti B2B-sektorilla, NPS-suositteluluvun keskiarvo on Euroopassa keskimäärin +40–60. Kuukin NPS-luku selvitettiin osana LAB-ammattikorkeakoulun opiskelijan opinnäytetyötä.
Kuuki yrityksenä
Markkinointi- ja teknologiatoimisto Kuukin kolmessa toimipisteessä Helsingissä ja Lahdessa työskentelee yli 30 alansa kokenutta ammattilaista. Kuuki tarjoaa monipuoliset palvelut mainontaan ja markkinointiin, visuaalisiin toteutuksiin sekä ohjelmisto- ja verkkokehitykseen perinteisistä verkkosivuista liiketoiminnan tekniseen kehitykseen ja sovellusratkaisuihin. Kuuki on perustettu vuonna 2017. Liikevaihto vuonna 2024 oli noin 3,7 miljoonaa euroa.