Kärkimedia Kokonaisvaltainen markkinoinnin kumppanuus säästää aikaa - verkkosivu-uudistuksen ja somemarkkinoinnin lisäksi luovia konsepteja
Kärkimedian ja Kuukin yhteistyö on rakentunut vuosien varrella tiiviiksi. Luovatkin toteutukset hoituvat sujuvasti, kun tunnetaan toisen tavat, tavoitteet ja tyyli.
Kärkimedian lehtiperheeseen kuuluu 32 alueensa johtavaa sanomalehtimediaa sekä painettuina että digitaalisina. Myynti- ja markkinointiorganisaatio on vuodesta 1995 ollut mainostajalle tapa näkyä paikallisesti ja vaikuttaa valtakunnallisesti.
Kuuki on jo pitkään ollut Kärkimedian kumppanina markkinoinnissa. Yhteinen tekeminen on kasvanut sosiaalisen median sisällöntuotannosta verkkosivuprojekteihin, teknisiin kumppanuuksiin ja luovien konseptien laatimiseen.
Molemmille merkityksellinen Kotimainen media -kampanjakokonaisuus
Vuonna 2024 startattiin yhteistyössä uusi vaihde, kun Kärkimedia halusi voimakkaasti tuoda esiin kotimaisen sanomalehtimedian merkityksen ja arvon mainosmediana ja hyvinvointiyhteiskunnan peruspilarina.
Kampanjakokonaisuus korostaa uutismedioiden merkitystä demokratian, sananvapauden ja hyvinvoinnin tukijana sekä vastuullisena mainonnan kanavana. Kärkimedian painetut ja digitaaliset kanavat tarjoavat mainostajille luotettavan ja laadukkaan ympäristön, joka vahvistaa brändin arvoa ja tukee yhteiskunnan rakentamista.
– Jaakko (Seppälä) on osannut hienosti sanoittaa ja tuoda meidän ydinsanomamme visuaaliseen muotoon, joka puhuttelee, Kärkimedian brändijohtaja Kati Mélart sanoo.
Mélartin mukaan yhteistyössä parasta on, että kommentointikierroksia ei vaadita useita vaan Kuukissa saadaan nopeasti kiinni, mitä missäkin kampanjassa halutaan sanoa ja millä painotuksella.
– Olen sisäisesti sanonut useaan kertaan, että harvoin on yhteistyö näin helppoa, kun tehdään luovia toteutuksia.
Mélart kiittelee yhteistyötä Seppälän äärimmäisen sujuvaksi.
– Jaakko ei ole vielä kertaakaan sanonut, että ei onnistu!
Kuukin Creative Director Jaakko Seppälä toteaa Kärkimedian kampanjoiden konseptoinnin olevan mielekästä tekemistä, varsinkin kun tietää, että tehdyt mainokset tavoittavat digissä ja printissä yhteensä 3,8 miljoonaa suomalaista.
– Teemme Eevan (Ristkari) kanssa sujuvaa yhteistyötä, jossa Kärkimedian briiffin pohjalta sitten teen ehdotukset ydinviesteiksi.
Kuukin Content & Marketing Lead Eeva Ristkari on Kärkimedian asiakkuudessa asiakasvastaava.
– Konseptit ovat pääosin Jaakon käsialaa. Kärkimedian yhteistyössä pidän työn merkityksellisyydestä, kun pääsee tekemään työtä kotimaisen median puolesta, tietää tekevänsä monella tasolla merkityksellistä työtä. Vuosien aikana meillä on myös Katin kanssa kehittynyt hyvä yhteys ja osaan jopa joskus ennakoida, mitä kaivataan ennen kuin sitä osataan pyytää, Ristkari kuvailee pitkän kumppanuuden etuja.

Kotimainen media -kampanjakokonaisuus käsittää:
- luovan idean
- printti- ja digimainokset
- kotimainmedia.fi-kampanjasivun toteuttamisen.
Nyt on julkaistu jo kuudes kampanjakokonaisuus Kotimainen media -kampanjaa.
Myös kampanjasivu on toteutettu Kuukissa. Sen teknisestä toteutuksesta on vastannut Senior Digital Developer Jukka Leppänen.
Sosiaalisen median ja verkkosivujen kumppani
Luovien kampanjoiden lisäksi Kuuki on Kärkimedian kumppani sosiaalisen median jatkuvassa sisällöntuotannossa sekä verkkosivujen ylläpidossa. Verkkosivut uudistettiin kokonaan vuoden 2025 alussa, jotta ne palvelisivat paremmin Kärkimedian tarpeita.
Sivuille luotiin esimerkiksi suunnittelijoiden luottotyökalu Alue- ja lehtihaku, jonka avulla on helppo tarkistaa millä alueilla mikäkin Kärkimedian lehti ilmestyy ja löytää tietyn paikkakunnan oma alueellinen äänenkannattaja.
Sivuilla on myös kampanjoiden suunnittelutyökalu, jonka avulla media- tai markkinointisuunnittelija pystyy itsenäisesti rakentamaan kampanjan ja tekemään siitä tarjouspyynnön helposti.
– Tässä projektissa Puolakan Timolla Kuukista on ollut iso merkitys, hän on toteuttanut meidän toiveiden tynnyriä ja saanut mahdottomiakin asioita onnistumaan, Mélart kehuu.
Mélartin mukaan Kuukin kanssa työskentelyä kuvaa hyvin se, että yhteisissä palavereissa on samanlainen tunnelma kuin sisäisissä palavereissa. Kommunikaatio pelaa ja kaikki asiat on tehty vain ratkaistaviksi.
– Yhteistyö Kuukin kanssa helpottaa omaa arkeani ja sillä on todella iso arvo, Mélart summaa.
Yhteistyö Kuukin kanssa helpottaa omaa arkeani ja sillä on todella iso arvo!
Kati Mélart, Brand Director
Mitä teimme?
Kuuki toimii Kärkimedian pitkäaikaisena markkinointikumppanina. Yhteistyö on vuosien varrella laajentunut sosiaalisen median sisällöntuotannosta kattaviin kampanjakonsepteihin ja teknisiin toteutuksiin.
Vuonna 2024 käynnistettiin Kotimainen media -kampanjakokonaisuus, jonka ytimessä on kotimaisen uutismedian rooli mainosympäristönä ja yhteiskunnan tukipilarina. Kuuki vastasi kampanjan luovasta ideasta, visuaalisesta suunnittelusta sekä printti- ja digimainoksista sekä kampanjan verkkosivusta.
Vuoden 2025 alussa uudistimme Kärkimedian oman verkkosivuston. Uusi karkimedia.fi -sivusto palvelee entistä paremmin markkinoinnin ja myynnin tarpeita.
Ota yhteyttä
Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.
Eeva Ristkari
Content & Marketing Lead, Partner
+358 400 878 269
eeva.ristkari@kuuki.fi
Timo Puolakka
Creative Developer, Founding Partner
+358 40 706 8077
timo.puolakka@kuuki.fi