Natiivimainonta

Natiivimainonta on pääsääntöisesti verkossa tehtävää mainontaa, joka sulautuu sen alustan muotoon ja muuhun sisältöön, jolla sitä näytetään.  Mutkat suoraksi, natiivimainonta on yrityksen sisältömarkkinointia, jonka näkyvyydestä mainostaja maksaa. Mainostaja tuottaa itse kaupallisen sisällön ja maksaa natiivimainoksen mainospaikoista eli mediatilasta. Menestynyt natiivimainonta tarvitsee kiinnostavan sisällön, kampanjasivun, josta sinne ohjataan ja hyvin suunnitellun konversioaktivoinnin, joka vastaa kampanjan tavoitteita. […]

Natiivimainonta on pääsääntöisesti verkossa tehtävää mainontaa, joka sulautuu sen alustan muotoon ja muuhun sisältöön, jolla sitä näytetään.  Mutkat suoraksi, natiivimainonta on yrityksen sisältömarkkinointia, jonka näkyvyydestä mainostaja maksaa. Mainostaja tuottaa itse kaupallisen sisällön ja maksaa natiivimainoksen mainospaikoista eli mediatilasta. Menestynyt natiivimainonta tarvitsee kiinnostavan sisällön, kampanjasivun, josta sinne ohjataan ja hyvin suunnitellun konversioaktivoinnin, joka vastaa kampanjan tavoitteita.

Millainen on natiivimainos?

Natiivimainos on mainosmuoto, jonka ulkoisesti sulautuu ympäristöönsä ja mukailee sisällöltään muun mainosalustan sisältöä. Natiivimainontaa voidaan tehdä mediasivustoilla, sosiaalisessa mediassa ja hakukonemainonnan avulla. 

ReadPeak - esimerkkimainoksia mediassa - natiivimainos
Kuva: ReadPeak – Esimerkkejä natiivimainoksista mediasivustoilla

Natiivimainonta mediasivustoilla

Käytämme Kuukissa mediasivustojen natiivimainontaan ReadPeak-työkalua. ReadPeakin natiivimainonnan työkalulla voidaan mainostaa muun muassa Otavamedian ja MTV:n sekä monien muiden suomalaisten isojen mediatalojen verkkosivuilla ja medioissa.

Haluatko kuulla lisää natiivimainonnan mahdollisuuksista ja nähdä esimerkiksi mainosalustainventaarin? Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä toimiva natiivimainonnan kampanja yrityksellesi!