AdWords-mainostaja: olethan tietoinen, että uudistunut käyttöliittymä korvaa aiemman AdWordsin heinäkuussa?

Vanhaan Google AdWordsiin ei ole enää paluuta 1.7.2018 jälkeen.

Google AdWords muuttuu ja uudistuu

Google AdWordsin mainostajat saivat uuden käyttöliittymän BETA-version testiin portaittain vuoden 2017 alussa. Nyt vanha AdWords jää historiaan ja BETA-versiosta tulee virallinen Alpha.

Aiempi AdWords päivitetään heinäkuussa uudistuneeksi AdWordsiksi. Tämän jälkeen mainostajat eivät voi enää siirtyä aiemman ja uudistuneen AdWordsin välillä. Tämä koskee nykyisiä ja uusia tilejä.

Muutos ei vaikuta tilillä olevien kampanjoiden toimintaan eli AdWords-tilin data ja raportit ovat käytettävissä myös uudistuneessa versiossa. Uuden Google AdWords -version myötä osa aiemman käyttöliittymän tallennetuista suodattimista, sarakkeista ja asetuksista ei ole enää käytettävissä.  Poistuvien AdWords-ominaisuuksien listauksen voi tarkistaa Google AdWordsin -tukikeskuksesta. 

AdWords-mainostajan kannattaa perehtyä muutoksiin ennen siirtymää

Google AdWords suosittelee, että jokainen mainostaja tutustuisi jo käytössä oleviin uusiin työkaluihin ja ominaisuuksiin ennen tulevaa muutosta.

Muutama nosto uudistuneesta AdWordsista ja sen ominaisuuksista:

  • mainostaja saa räätälöityjä suosituksia ja entistä fiksumpia käyttötietoja, joiden avulla voi parantaa mainonnan tehokkuutta
  • jatkossa voi asettaa kampanjatavoitteen, joka pohjautuu yrityksen liiketoimintatavoitteisiin
  • mainosten tehokkuuden voi tarkastaa yhdellä silmäyksellä uudelta etusivulta
  • uudet kaaviot ja raportointityökalut tuovat visuaalisuutta ja hyödyllisiä käyttötietoja tilin toiminnasta.

Uudistuneeseen AdWordsiin ja sen toiminnallisuuksiin voi tutustua tarkemmin Google AdWordsin ohjekeskuksessa.

Uusi AdWords tuotti itselle alkuun pientä muutosvastarintaa, mutta nyt on vaikea palata enää entiseen. Päivittynyt käyttöliittymä on tullut aktiivisen käytön myötä omaksi. Suosittelen tutustumaan uudistuksiin, tekemään testauksia ja ottamaan uudet jännittävät ominaisuudet käyttöön. Vaihdan mielelläni ajatuksia AdWords-mainostamisesta ja autan tarvittaessa alkuun;  ota rohkeasti yhteyttä!

Tehokkaita hakukonemainonnan hetkiä!

P.S. Uudistunut käyttöliittymä ei ole ainoa asia mikä muuttuu Google AdWordsissa heinäkuussa: uusi ilme vaatii myös uuden nimen! Google on tiedottanut hiljakkoin, että AdWords jää nimenä historiaan ja tilalle tulee Google Ads. Nimenmuutos alkaa näkyä mainoskanavassa 24. heinäkuuta alkaen.  Tiedotteen Google AdWordsin nimenmuutoksesta voit lukea suomeksi Googlen AdWords-ohjekeskuksesta ja englanniksi AdWordsin Google-blogista. Elämme jännittäviä aikoja hakukonemainonnan historiassa!

Ota yhteyttä