Kuukin sponsoriurheilija Heta Hirvosen kauden tavoite Trondheimissa – Kuukin järjestämä kumppani­­­tapaaminen on uusi tapa edistää urheilijan ja yritysten yhteistyötä

Heta Hirvosen ja Kuukin yhteinen matka jatkuu kohti MM-kisoja.

Kirjoittaja
Sanna Ruotanen

Sanna Ruotanen

Content Strategist

Lahden Hiihtoseuraa edustava yhdistetyn urheilija Heta Hirvonen, 17, on ollut Kuukin sponsoroitavana jo useamman vuoden ajan. Ujohkosta nuoresta on yhteistyön aikana kuoriutunut sanavalmis urheilulupaus. Päämäärätietoisuus ja tavoitteellisuus sen sijaan ovat säilyneet ennallaan.  
Sponsorit ovat merkittävässä roolissa urheilu-uran mahdollistamisessa.  
 
– Kuukin kanssa on ollut kivaa ja hyödyllistä tehdä pitkäjänteistä yhteistyötä. Esimerkiksi yhteistyön alussa sain mediasparrausta, josta on ollut paljon hyötyä haastatteluissa.  
 
Urheilullisen menestyksen myötä median kiinnostus Hetaan on lisääntynyt, ja kasvaa varmasti entisestään MM-kotikisojen lähestyessä. Lahdessa järjestetään hiihdon MM-kisat vuonna 2029. 
 
– Kuukin toteuttamat verkkosivut ovat tärkeä juttu. Matkalla on ollut myös monia pienempiä hyödyllisiä juttuja, joissa Kuuki on ollut tukena. Yhteistyö on myös kehittynyt hyödyttämään molempia osapuolia. 

Kuukin järjestämässä kumppanitapaamisessa ikuistettiin sponsoreiden ja Hetan yhteiskuvat. Kuvat ovat niin sponsoreiden kuin Hetankin käytettävissä. Kuvassa Hetan kanssa Kuukin digistrategi Iisak Vataja.

Kumppanitapaamisessa pureuduttiin sponsoroinnin hyödyntämiseen

Sponsoroinnin jatkokeskustelut Hetan ja Kuukin välillä painottuivat yhteistyön kehittämiseen. Tahtotilana on luoda Hetan taustalle sponsoriyhteisö, johon kuuluminen on merkityksellistä ja palkitsevaa. Osana tätä Kuuki on ottanut aktiivisemman roolin kumppanitapaamisten järjestämisessä.  

Elokuussa kokosimme kumppanit yhteen Kuukin Lahden toimitiloihin Crazy Towniin.    
 
– Kumppaneita oli tosi kiva nähdä ja tapaaminen sujui hienosti. Sponsorikuvien ottaminen oli hauska lisä!  

Tapaamiset ovat kumppaneille mainio tilaisuus verkostoitua ja tutustua – samalla saa viimeisimmät kuulumiset suoraan urheilijalta itseltään.  


Tapaamisessa Heta kertoi kuulumiset harjoituskaudelta ja Kuukin valokuvaaja ikuisti kumppanit Hetan kanssa. Tilaisuudessa vinkkasimme, miten kumppanit saavat sponsoriyhteistyöstä parhaan mahdollisen hyödyn yrityksen omassa markkinoinnissa ja viestinnässä. Esimerkiksi sponsorikuvia tullaan näkemään varmasti niin Hetan kuin kumppaneidenkin kanavissa ja materiaaleissa.  

Oivia keinoja kumppaneille voivat olla myös sisältömarkkinointi, tapahtumayhteistyö tai vaikkapa yhteisjulkaisut ja kampanjat sosiaalisessa mediassa.  

Viime kaudella nuorten Olympialaisissa ja MM-kisoissa kultaa joukkue- ja parikilpailuissa napannut Heta tähyää palkintopallille Trondheimissa. 

Tavoitteena mitali MM-kisoissa

Kesäharjoittelua varjostivat sairastelut, mutta erityisesti mäkipuolen treeneissä kehitystä on tapahtunut. Tästä osoituksena Heta nappasi elokuun alussa voiton Kuopion kesäkisassa yleisessä sarjassa. 

 Hetan päätähtäin on Trondheimissa järjestettävissä junioreiden MM-kisoissa. Tavoite on saada mitali kaulaan. Tavoitteena on lisäksi saada menestystä Salppurin kisoissa.  
 
– Odotan innolla, että pääsen hiihtämään täysipainoisesti. Hiihtoharjoittelu jäi kesällä sairastelujen takia vähemmälle.    
 
Syksyn ja alkutalven ohjelmaan kuuluu muun muassa kesäkisoja ja maajoukkueleirejä Oberstdorfissa ja Val di Fiemmessä. Näiden ohella Heta osallistuu maajoukkueen leireille myös Itävallan Eisenerzissä ja Ramsaussa sekä Rukalla ja Lahdessa.  Maailmancupin kisat starttaavat joulukuussa Trondheimissa.    
 
Harjoittelun ohella Heta käy Salpausselän urheilulukiota ja syyslukukausi on lähtenyt mainiosti liikkeelle.    
Tsemppiä Lahden urheilijalähettilääksikin valitulle Hetalle alkavaan kauteen!

Kirjoittaja

Sanna Ruotanen

Content Strategist

Sanna Ruotanen

Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Ulla Ristkari-Ryynänen

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Eeva Ristkari

Eeva Ristkari

Content & Marketing Lead, Partner
+358 400 878 269
eeva.ristkari@kuuki.fi

Tutustu myös näihin

Kaikki artikkelit

Fixus Center: Kokonaisvaltaiselta markkinointitoimistolta asiantuntevaa Google-hakusanamainontaa ja toimivat verkkosivut

Hakusanamarkkinoinnin Google Ads -rahat tehokäyttöön – vältä turhat klikkikulut ja brändimainonnan Google-vero 

Fiksu markkinointi­budjetti 2026: vähemmän ilotulitusta, enemmän tuloksia

Katsaus LinkedIn-mainontaan: Kilpailu kiristyy, mutta samalla mainonnan tuloksellisuus paranee – lataa benchmark-luvut

Ota yhteyttä