Kuuki mukana Readpeakin Q3-kvartaalin parhaiten menestyneissä natiivimainos­kampanjoissa

Kuuki tuotti asiakkaalleen Festivolle (Suomen Kotikylmiö Oy) ohjelmallisen natiivimainonnan kampanjan Readpeakin kautta. Kyseisellä kampanjalla Kuuki listautui Readpeakin parhaiten menestyneisiin natiivimainoskampanjoihin viime kvartaalilla.

Natiivimainokset ovat mainosmuotoja, jotka näkyvät valitun median uutisvirrassa samalla tavalla kuin uutiset, mutta ovat selvästi merkattuja mainoksiksi. Natiivimainokset siis sulautuvat osaksi alustan muotoon ja muuhun sisältöön, jolla sitä näytetään.

Käytämme Kuukissa mediasivustojen natiivimainontaan Readpeak-työkalua, joka on erikoistunut ohjelmalliseen natiivimainontaan muun muassa Otavamedian ja MTV:n sekä monien muiden suomalaisten isojen mediatalojen verkkosivuilla ja medioissa.

Readpeak listasi Markkinointiuutisiin parhaiten menestyneet natiivikampanjat

Readpeak on listannut Markkinointiuutisten jutussa alustansa kautta tehdyt parhaat ohjelmalliset natiivimainoskampanjat tämän vuoden Q3-kvartaalin ajalta. Mukana vertailussa oli 458 kampanjaa, joista 30 pääsi mukaan listaukseen, kampanjoiden tehokkuutta vertailtiin muun muassa klikkausprosenttien perusteella. Kuukin tuottama natiivikampanja sijoittui listaukseen sijalle 15.

Aloitimme keväällä uutena markkinoinnin kanavana asiakkaallemme Festivolle (Suomen Kotikylmiö Oy) ohjelmallisen natiivimainonnan Readpeakin kautta. Natiivimainonnan lisääminen Festivon monikanavaiseen jatkuvaan mainontaan oli olennainen osa tunnettuuden kasvattamista uutismedioissa – tavoitetaanhan natiivimainonnalla erityyppistä yleisöä, kuin esimerkiksi sosiaalisen median mainonnalla ja perinteisellä Display-mainonnalla.

Natiivimainonta oli oiva mainosmuoto kertomaan kuluttajille Festivon kotimaisista kylmälaitteista, niiden ominaisuuksista sekä antamaan painoarvoa aktiivisesti tuotettaville artikkeleille. Halusimme saada myös lisänäkyvyyttä muun muassa Riku Rantalan kanssa toteutetulle vaikuttajayhteistyölle.

Muutama mainosesimerkki natiivimainoksista, jotka olivat listaukseen mukaan päässeessä Festivo-kampanjassa. Kampanjan tulokset Q3-kvartaalin ajalta: näyttökertoja 76 366 kpl, klikkauksia 667 kpl, klikkausprosentti (CTR) 0,87 %, klikkihinta (CPC) 1,03 €.

Mietitkö olisiko ohjelmallinen natiivimainonta omalle yrityksellesi sopiva kanava tai haluatko kuulla lisää natiivimainonnan mahdollisuuksista? Lue lisää natiivimainonnasta ja ole meihin rohkeasti yhteydessä, niin suunnitellaan yrityksellesi sopiva kampanja!

Ota yhteyttä