Ota yhteyttä
Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.
Sosiaalinen media on kustannustehokas markkinointikanava, joka tarjoaa tarkkoja kohdennusmahdollisuuksia.
Somessa vietetään aikaa enemmän kuin koskaan. Eri sosiaalisen median kanavien kautta verkostoidutaan, haetaan ja jaetaan tietoa, luodaan yhteisöllisyyttä ja sitoutetaan yleisöä brändiin. Some on myös paikka, josta haetaan viihdettä ja irtiottoa.
Somekanavien valinnalla ja sillä, mitä sisältöä niihin luodaan, on erittäin tärkeä rooli yrityksen markkinoinnissa.
Tarjoamme sosiaalisen median sisällöntuotantoa (teksti, kuva, video) sekä somesuunnittelua ja autamme yritystäsi luomaan tavoitteita palvelevan sisältöstrategian someen.
On tärkeää ymmärtää, että kaikki sosiaalisen median kanavat eivät ole kaikille toimialoille tai yrityksille. Ei kannata perustaa yritykselle sometiliä tai -sivua vain sen takia, että ”kaikki muutkin ovat siellä”.
Me autamme valitsemaan yrityksesi liiketoiminnalle parhaat kanavat näkyä somessa. Kerromme myös reilusti, jos mielestämme yrityksesi ei kannata mennä someen ollenkaan vaan pysyä perinteisessä printissä, jos sitä kautta tavoitat potentiaaliset asiakkaasi. Emme myy sosiaalisen median kanavien ylläpitoa tai somemainontaa vain myymisen vuoksi.
Facebook tarjoaa helppokäyttöisen viestintäalustan yrityksille ja on monipuolinen mainoskanava.
Facebook on hyvä viestintäalusta niin pienille kuin suurille yrityksille ja tarjoaa mainoskanavana lukemattomia mahdollisuuksia markkinointiviestin kohdentamiseen.
Facebookin kautta tavoittaa hyvin ostovoimaista yleisöä Suomessa ja mainontaa voi Facebook Adsin tai Business Managerin kautta tehdä myös muihin mainosalustoihin kuten Instagramiin, Messengeriin, WhatsAppiin ja Tinderiin.
Instagramissa mainokset näytetään lineaarisessa muodossa visuaalisen sisällön keskellä.
Mainosmuotoja on kanavassa tarjolla lukuisia ja erityisesti verkkokauppiaille Instagramissa mainostaminen voi lisätä myyntiä merkittävästi.
Instagramin natiivimainonnan muotoihin on valittavissa esimerkiksi video-, kuva- , karuselli- tai kokoelmamainokset ja Instagram Stories -mainokset.
Instagram tarjoaa myös lukuisia eri vaihtoehtoja mainonnan kohdentamiseen, kuten:
Ota yhteyttä niin suunnitellaan juuri sinun brändillesi paras mainosmuoto ja kohdennustapa Instagramissa oikean yleisön tavoittamiseksi!
Vuonna 2023 LinkedInissä on noin 1,7 miljoonaa suomalaista käyttäjää ja se on hyvä markkinointiviestinnän alusta, jos haluat tavoittaa B2B-päättäjiä. Lähes kaikki toimialat ovat edustettuna kanavassa, mutta Suomessa eniten käyttäjiä on kuitenkin kaupalliselta puolelta, IT-, rahoitus- sekä vakuutustoimialoilta.
LinkedIn on sopiva markkinointiviestinnän kanava yritykselle, jos tavoitteena on luoda tietynlaista työnantajamielikuvaa, jakaa yritysmaailman uutisia kotimaahan ja kansainvälisille yleisöille ja tavoittaa sillä B2B-päättäjiä sekä rekrytoida uutta työvoimaa.
LinkedIn-mainonnalla voidaan myös tavoittaa muuten vaikeasti tavoitettavat bisnesmaailman päättäjät ja saada lisänäkyvyyttä avoimille työpaikoille.
Threads on Metan kehittämä sosiaalisen median kanava, joka keskittyy reaaliaikaiseen keskusteluun ja ajatusten vaihtoon. Sovellus lanseerattiin heinäkuussa 2023 vastauksena X:n muuttuneelle keskustelukulttuurille. Threads on kasvanut nopeasti: sillä on jo yli 300 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää maailmanlaajuisesti, ja käyttäjistä 75 % seuraa ainakin yhtä yritystiliä.
Threads, tuttavallisemmin Thredu, muistuttaa rakenteeltaan X:ää, mutta sen käyttökokemus on kevyempi ja vähemmän algoritmiohjattu. Threadsissa julkaisut näkyvät kronologisessa järjestyksessä, mikä tarjoaa brändeille reilumman mahdollisuuden tulla nähdyksi. Käyttäjäkuntaan kuuluu aktiivisia keskustelijoita, ajankohtaisista aiheista kiinnostuneita sekä myös sisällöntuottajia, jotka etsivät vaihtoehtoa perinteisille somealustoille.
Erityisesti englanninkielisessä maailmassa Threads on nopeasti löytänyt roolinsa yhteiskunnallisen keskustelun kanavana. Suomessa se tunnetaan myös kevyesti humoristisena deittiäppinä, jossa seuraillaan toisiaan yhtä paljon ideoiden kuin kiinnostuksen vuoksi.
Yrityksille Threads tarjoaa uuden kanavan osallistua ajankohtaiseen keskusteluun ja rakentaa läsnäoloa tavalla, joka on inhimillisempi eikä niin mainosmainen. Threadsissa toimivat parhaiten sisällöt, jotka avaavat ajatuksia ja kutsuvat osallistumaan.
Threads-mainonta tuli maailmanlaajuisesti käyttöön keväällä 2025. Mainokset näkyvät keskustelusyötteen seassa ja ne voi ottaa käyttöön helposti Meta Ads Managerissa. Tällä hetkellä käytössä ovat erityisesti kuvapohjaiset mainokset. Mainontaan tarvitaan Instagram-tili.
Kanavan kasvun myötä Threadsista voi tulla kiinnostava lisä osaksi niin B2B- kuin B2C-strategiaa. Sopii erityisesti brändeille, jotka haluavat olla läsnä siellä, missä uudet keskustelut alkavat.
Tavoita kohdeyleisö lyhyillä ja luovilla videoilla. Hyödynnä TikTokin voima ja tavoita potentiaaliset asiakkaasi viihdyttävillä sisällöillä.
Tarjoamme räätälöityjä TikTok-markkinointipalveluita, jotka auttavat yritystäsi luomaan näyttäviä kampanjoita ja kasvattamaan brändisi näkyvyyttä TikTokissa.
Palveluihimme kuuluvat:
TikTok vaatii sitoutumista ja aktiivista käyttöä. Varmista, että myös yrityksen sisäisen resurssit riittävät kanavan haltuunottoon ja aktiiviseen käyttöön!
Ota TikTok-markkinointi haltuun ja tavoita uusi yleisö kasvavan suosion somealustalla!
X on nopeatempoinen sosiaalisen median kanava ja sen käyttäjät sitoutuneita. Viestipalvelu X eli entinen Twitter julkistettiin vuonna 2006, ja Suomeen se rantautui vuonna 2014. Miljardööri Elon Musk osti Twitterin vuonna 2022 ja vaihtoi Twitterin nimen muotoon X vuonna 2023.
Viestipalvelu X on tiedonhankinnan kanava, jossa jaetaan ajankohtaisia asioita sekä etsitään informaatiota ja uutisia. Jopa elitistiseksi kanavaksi tituleerattua viestipalvelu X:ää käyttää Suomessa noin 1,5 miljoonaa ihmistä.
Julkishallinnon toimijat ja viranomaiset, uutis- ja muut mediat, julkisuuden henkilöt ja eri alojen vaikuttajat ovat monesti aktiivisimpia X-vaikuttajia kanavassa. Myös monille yrityksille tämä voi olla tärkeä ja hyödyllinen kanava, jossa voi osallistua asiakkaiden kanssa keskusteluun alan tärkeistä aiheista sekä tiedottaa yrityksen toiminnasta. Viestipalvelu X on myös joillekin aloille loistava asiakaspalvelukanava. Aktiivisissa käyttäjissä puolestaan korostuvat eri alojen asiantuntijat ja jonkin verran korostuneesti myös IT-ala.
olla myös riskialtista yritykselle, sillä kanavassa tapahtuva kommentointi ja keskustelu voi yltyä hetkessä kriittiseksi ja negatiivissävytteiseksi. Kanavan viestinnän tyyli vaatii myös taitoa, erityisesti vaativasta yleisöstä, mutta myös 280 merkin tekstirajoitteesta vuoksi. Viimeaikoina moni yritys on lopettanut mainonnan alustalla, sillä X:ssä on myös paljon vihapuhetta.
X-mainonnalla on mahdollista tavoittaa sekä B2B- että B2C-puolen yleisöä kustannustehokkaasti.
Some tarjoaa mainostajalle tänä päivänä erilaisia kanavavaihtoehtoja eri kohderyhmille ja samalla lukuisan määrän markkinoinnin kohdennustapoja. Sosiaalisen median kanavasta riippuen mainostaja voi valita kanavan mainostyökalun oman kohderyhmäkriteeristön, käyttää omaa asiakaslistaa kohdennusta varten tai vaikka uudelleenmarkkinoida sisältöä verkkosivukävijöilleen kanavan sisällä.
Autamme asiakkaitamme aina oikeiden kohdennusten valinnassa. Asiantuntijamme perustavat suositukset kampanjan tavoitteisiin ja
Entä, jos haluan mainostaa myös muuallakin kuin somessa? Tutustu kattaviin digimarkkinoinnin ja -mainonnan palveluihimme tarkemmin.
Some- ja muun digimainonnan parhaimpia puolia on niiden huippuluokan seurattavuus ja mitattavuus. Meille Kuukilla on myös tärkeää, että tehty mainonta tuottaa oikeita tuloksia ja se voidaan todentaa. Käytämme sosiaalisen median kampanjoissamme kanavan omia raportointityökaluja, verkkosivupikseleitä ja -analytiikkaa tulosten tulkitsemiseen.
Emme toimita vain numeroita sisältävää taulukkoa loppuraporttina vaan aukaisemme tulokset ja termit kirjalliseksi analyysiksi. Lisäksi tarjoamme jatkokehitysehdotuksia somemainontaa varten.
Tarjoamme myös näppärää, kustomoitua Looker Studio -raportointia. Räätälöimme Looker Studio -raportin yrityksesi tarpeisiin ja saat vaivattomasti kaiken digimarkkinoinnin datan yhdestä paikasta – juuri se mitä tarvitset aidosti tiedolla johdettuun markkinointiin. Tutustu Looker Studio -raporttiin!
Parhaimmillaan some ei ole muusta tekemisestä irrallinen kanava, vaan osa laajempaa markkinoinnin ja viestinnän kokonaisuutta. Hyvä somesuunnitelma linkittyy yrityksen liiketoimintatavoitteisiin ja tukee niitä. Se myös ottaa huomioon eri kanavat ja viilaa sisältöä kanavan tavoitteiden ja siellä läsnä olevien kohderyhmien mukaiseksi.
Me Kuukissa autamme sinua rakentamaan someen suunnitelman, joka ei perustu sattumaan, vaan tietoon ja tavoitteisiin.
Somesisällön tekeminen ilman selkeää suunnitelmaa voi olla vaikeaa. Suunta on epäselvä, eikä määränpäästä ole varmuutta. Sisällöntuotanto jää helposti arjen jalkoihin ja sisällön menestystä eri kanavissakaan ei tule järjestelmällisesti seurattua. Hyvin laadittu somesuunnitelma auttaa yritystäsi tekemään pitkäjänteistä ja toimivaa sisältöä sosiaalisen median kanaviin.
Somesuunnitelma toimii osviittana yrityksesi sosiaalisen median tekemiselle. Se ottaa kantaa muun muassa seuraaviin teemoihin:
Mittarit ja tavoitteet: Varmistetaan yhdessä, että someponnistelut tuottavat tulosta. Määrittelemme yhdessä kanssasi, mitä tavoitteita sometekemisellänne on ja millä mittareilla niiden toteutumista voidaan seurata.
Kanavat: Missä kanavissa tavoitat kohderyhmäsi parhaiten? Onko joku kohderyhmäsi yhdessä kanavassa ja toinen toisessa? Autamme säätämään viestit kuhunkin kanavaan sopivaksi.
Sisältökalenteri: Ehdotamme mahdollisia teemoja ja sisältöjä eri kanaviisi. Toimitamme julkaisusuunnitelman, jossa sisällöt on ajoitettu niin, että kukin kanava on riittävän aktiivinen ja tekeminen suunnitelmallista
Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.
CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi