LinkedIn on nykypäivän työympäristön sosiaalinen media ja markkinointikanava.

Tässä ammattilaisten yhteisöpalvelussa on suomalaisia käyttäjiä jo lähemmäs miljoona. Sen rajan rikkoutumista odotellaan somemarkkinoinnissa sillä LinkedIn on valottanut, että tarjoaisi mainostajan työkalun suomenkielisenä, kun miljoonan suomalaisen käyttäjän raja menee rikki.

Suomalaisten aktivoimiseen LinkedIn-käyttäjiksi voi myös itse vaikuttaa (ja seurata) käyttämällä hashtagia #LinkedInFI100k sosiaalisen median kanavissa kuten Twitterissä.

B2b-markkinoijan täsmäase

LinkedIn tarjoaa mainostajan työkaluna tarkan yritys- ja henkilötason kohdennettavuuden. Kohderyhmää voi rajata esimerkiksi perustuen tiettyyn toimialaan, yritykseen, titteliin ja työkokemukseen.

LinkedIn on profiloitunut käyttäjilleen työmaailman asiasisältöiseksi somekanavaksi ja niin kutsuttua huttumainontaa on Suomessa vielä aika vähän. Tämä mahdollistaa hyvin suunniteltujen ja oikein kohdennettujen mainoskampanjoiden tuottavan laadukkaita liidejä.

Aasinsillan kautta päästäänkin itse asiaan, sillä muutama päivä sitten joillekin mainostajille avautui täysin uusia mainostusmahdollisuuksia: liidien kerääminen personoidulla lomakkeella.

Samankaltainen mainosmuoto on ollut Twitterissä ilman lomaketta jo yli vuoden ja Facebookiin se tuli myös jokin aika sitten.

Liidien keräämiseen tarkoitettu lomake tulee valittavaksi Sponsored Content -mainoksen yhteyteen.

Sponsored Content -mainoksen valittuasi, voit päättää haluatko lähettää mainoksesi klikkaajat kanavan ulkopuoliselle sivustolle vai tarjoatko heille heti mainosta klikatessa mahdollisuuden saada lisäinformaatiota lomakkeen muodossa. LinkedInille tuttuun tapaan uusi mainosominaisuus luultavasti tipahtelee käyttöön vaiheittain.

Liidien keräämiseen tarkoitettu lomake tulee valittavaksi Sponsored Content -mainoksen yhteyteen.

Lomakkeen teko vaatii hieman luovuutta, sillä kuten jo aiemmin mainitsin, Linkedin-mainostajan työkalu on käytössämme vain englanninkielisenä. Esimerkiksi CTA-painikkeen kehottavat tekstit ovat valmiiksi ehdotettuja ja englanniksi. Pisteet kuitenkin siitä, että valinnanvaraa on yllättävän paljon.

Mainosmuoto tarjoaa kolme erilaista lomakepohjaa, joista voit valita kampanjan ilmeeseen sopivimman ja personoida sen sisällöltään. Käytettävissä merkkimäärissä on rajoitteensa, joten kannattaa miettiä lomakkeen viesti hyvin tarkkaan.

LinkedIn-mainonnalla laadukkaita liidejä myynnillle

LinkedIn-mainonnalla laadukkaita liidejä myynnillle

Tämä mainosmuoto voi nopeasti nousta erittäin suosituksi ja hyvin tehokkaaksi tavaksi kerätä laadukkaita liidejä. Lisäksi lomake tarjoaa tahdikkaasti ja sääntöjä noudattaen tehtynä mahdollisuuksia myös markkinointirekisterin keräämiselle, silmällä pitäen ensi vuonna voimaan astuvaa tietosuojan lakimuutosta.

Teemme Kuukissa vuosittain jopa satoja LinkedIn-kampanjoita eri toimialoilla toimiville kymmenille eri asiakkaille. Asiantuntijoidemme hallussa ovat myös kaikki muut Suomessa tärkeimmät sosiaalisen median kanavat kuten Facebook, Instagram, Pinterest jaTwitter – hakukonemarkkinointia unohtamatta. Tärkeänä arvona pidämme mainonnan seurattavuutta ja tuloksellisuutta liiketoimintaa tukevana strategisena toimintona. Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja laitetaan yrityksesi digimarkkinointi käyntiin!