Threads on uusi mahdollisuus mainostajalle

Threads on Metan kehittämä sosiaalisen median kanava, joka keskittyy reaaliaikaiseen keskusteluun ja ajatusten vaihtoon. Nyt siellä voi myös mainostaa.

Threads on Metan kehittämä sosiaalisen median kanava, joka keskittyy reaaliaikaiseen keskusteluun ja ajatusten vaihtoon. Sovellus lanseerattiin heinäkuussa 2023 vastauksena X:n muuttuneelle keskustelukulttuurille. Threads on kasvanut nopeasti: sillä on jo yli 300 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää maailmanlaajuisesti, ja käyttäjistä 75 % seuraa ainakin yhtä yritystiliä.

Threads, tuttavallisemmin Thredu, muistuttaa rakenteeltaan X:ää, mutta sen käyttökokemus on kevyempi ja vähemmän algoritmiohjattu. Threadsissa julkaisut näkyvät kronologisessa järjestyksessä, mikä tarjoaa brändeille reilumman mahdollisuuden tulla nähdyksi. Käyttäjäkuntaan kuuluu aktiivisia keskustelijoita, ajankohtaisista aiheista kiinnostuneita sekä myös sisällöntuottajia, jotka etsivät vaihtoehtoa perinteisille somealustoille.

Erityisesti englanninkielisessä maailmassa Threads on nopeasti löytänyt roolinsa yhteiskunnallisen keskustelun kanavana. Suomessa se tunnetaan myös kevyesti humoristisena deittiäppinä, jossa seuraillaan toisiaan yhtä paljon ideoiden kuin kiinnostuksen vuoksi.

Yrityksille Threads tarjoaa uuden kanavan osallistua ajankohtaiseen keskusteluun ja rakentaa läsnäoloa tavalla, joka on inhimillisempi eikä niin mainosmainen.

Threadsissa toimivat parhaiten sisällöt, jotka avaavat ajatuksia ja kutsuvat osallistumaan.

Threads-mainonta tuli maailmanlaajuisesti käyttöön keväällä 2025. Mainokset näkyvät keskustelusyötteen seassa ja ne voi ottaa käyttöön helposti Meta Ads Managerissa. Tällä hetkellä käytössä ovat erityisesti kuvapohjaiset mainokset. Mainontaan tarvitaan Instagram-tili. Kanavan kasvun myötä Threadsista voi tulla kiinnostava lisä osaksi niin B2B- kuin B2C-strategiaa. Sopii erityisesti brändeille, jotka haluavat olla läsnä siellä, missä uudet keskustelut alkavat!

Tutustu myös näihin

Kaikki artikkelit

Fixus Center: Kokonaisvaltaiselta markkinointitoimistolta asiantuntevaa Google-hakusanamainontaa ja toimivat verkkosivut

Hakusanamarkkinoinnin Google Ads -rahat tehokäyttöön – vältä turhat klikkikulut ja brändimainonnan Google-vero 

Kuukin sponsoriurheilija Heta Hirvosen kauden tavoite Trondheimissa – Kuukin järjestämä kumppani­­­tapaaminen on uusi tapa edistää urheilijan ja yritysten yhteistyötä

Katsaus LinkedIn-mainontaan: Kilpailu kiristyy, mutta samalla mainonnan tuloksellisuus paranee – lataa benchmark-luvut

Ota yhteyttä