Lähtötilanne: ”Wavin tarvitsi uudet verkkosivut kuluttajille”

“Jätevesijärjestelmiin keskittynyt jätevedet.fi-sivusto oli vuodelta 2014. Lähdimme kuukilaisten kanssa rakentamaan kokonaan uutta käyttäjäystävällisempää sivua modernilla ulkoasulla pari vuotta sitten. Sivuista halusimme hakukoneoptimoidut, nykyaikaiset ja helposti lähestyttävät. Toiminnalliseksi elementiksi sivuille halusimme Tuotevalitsimen.”

Kuuki teki verkkosivut ja toteuttaa digitaalista markkinointia

Jätevedet.fi-sivusto on projektiluontoinen, sillä uuden jätevesilain siirtymäaika päättyy lokakuussa 2019. Sivuston jatko riippuu paljon siitä, miten jätevesimarkkinat elävät siirtymäajan jälkeen.

Vuonna 2018 tehdyn täydellisen verkkosivu-uudistuksen jälkeen Kuuki hoitaa sivuston julkaisujärjestelmän ylläpidon ja tuottaa sivun blogiin hakukoneoptimoitua asiasisältöä. Sivujen näkyvyyttä tuetaan myös jatkuvalla hakukonemarkkinoinnilla.

Wavin Suomi -Facebook-sivut perustettiin Kuukin toimesta laajentamaan Wavinin verkkonäkyvyyttä myös somen puolelle. Tämän lisäksi Kuuki hoitaa sosiaalisten medioiden hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon.

Verkkosivu-uudistuksen, hakusanamainonnan ja somekanavien tulokset

“Sivuston kävijäliikenne on kasvanut projektin aikana jopa yli 276 prosenttia. Tänä vuonna saatamme jopa rikkoa 100 000 vuosittaisen sivukävijän rajapyykin. Hakukoneoptimointi on ollut onnistunutta, koska orgaaninen liikenne sivuilla on kasvanut lähes 640 prosenttia. Sivuilla käyville ihmisille jätevesiasiat ovat ajankohtaisia ja liikenne on laadukasta. Yhteydenottojen määrä on sivuston kautta ollut selvässä kasvussa.
Myös jätevesijärjestelmän hankkimista helpottamaan suunniteltu Wavinin Tuotevalitsin on toiminnassa, ja se auttaa kuluttajia ottamaan ensiaskelia jätevesijärjestelmän hankinnassa. Sisällöntuotannolla ja kuluttajasivun hakukonenäkyvyydellä on ollut selvästi merkitystä myös myynnin kannalta.”

Yhteistyön eteneminen

“Reilu vuosi sitten aloitimme Google Adsin (ent. Google AdWords) hakusanamainonnan ja lähdimme mukaan sosiaaliseen mediaan sekä omilla tileillä että pienellä mainosbudjetilla. Kun sisällöntuotanto on keskitetty yhdellä toimijalle, on hakukonenäkyvyyden kehittäminen pitkäjänteistä ja kokonaisvaltaista. Samalla myös kuukilaisten ymmärrys alasta ja tuotteistamme on lisääntynyt huimasti.

Jatkuva kumppanuus tuo molemminpuolisena etuna myös suoraviivaisemman ja tehokkaamman markkinointiviestinnän tuotannon sekä kampanjoinnin, kun molempien osapuolien osaaminen ja ymmärrys toisen liiketoiminnasta kehittyy.”

Kuluttajasivujen lisäksi Kuuki on mukana kehittämässä Wavin Finlandin sivujen hakukonenäkyvyyttä ja kumppanina digitaalisen mainonnan jatkuvassa tekemisessä sekä kampanjoinnissa.

“Tykkään Kuukin tavasta toimia, asioita ei tarvitse peräänkuuluttaa vaan ne rullaavat eteenpäin sovitusti, enemmän menee niin, että Kuukilta tulee meille päin muistutuksia, jotta saadaan sisällön puolesta asioita eteenpäin. Meillä on hyvä dynamiikka sekä avoin ja rehellinen viestintä. Asiat eivät aina mene kuin Strömsössä, mutta tiedämme molemmat, että osaamista löytyy sekä meiltä että Kuukista.

Kuuki on Wavinille luottokumppani, jonka kanssa jatkamme tulevien digimaailman projektien kanssa.”

 

 

Wavin Finland on talotekniikan ja infran järjestelmä- ja ratkaisutoimittaja sekä osa maailmanlaajuista Wavin-konsernia.

Jenni Eikrem

Jenni Eikrem,
Markkinointipäällikkö, Wavin Finland

Tutustu Wavin Finlandiin


Jaa artikkeli


Kaikki referenssit
Ota yhteyttä