Lähtötilanne: Digistrategian toteuttamiseen tarvittiin kumppani

”Julkaisimme vuoden 2017 keväällä uudet hakukoneoptimoidut verkkosivut teetettyämme Alma Talentilla kattavan digianalyysin verkkonäkyvyydestä, kilpailijoista ja markkina-alueista. Kuuki jatkoi siitä, mihin toimintansa Lahdessa lopettaneen Alma Talentin kanssa jäimme. Yhteistyötä oli helppo jatkaa, koska tunsimme Alma Talentin ajoilta Kuukin perustaneet ihmiset. Tekijät taas tunsivat digianalyysin ja verkkosivu-uudistuksen jälkeen yrityksen ja toimialamme. ”

Kuuki kehitti SEO-näkyvyyttä ja teki digimarkkinointia somessa ja hakukoneissa

Joulukuussa 2017 käynnistettiin SEO-näkyvyyden tehostettu kehittäminen, joka sisälsi sivuston sisältöjen, linkitysten ja teknisen toteutuksen kehittämistä hakukoneystävällisemmäksi. Tavoitteet hakukoneoptimoinnille tulivat liiketoiminnan pääpainoalueista. Versowoodin tilaama erillinen SEO-kehittämisprojekti päättyi 2018 toukokuussa. Tukena kehitystyölle oli jatkuva hakukonemainonta, jota jatkettiin elokuun loppuun.

Loppuvuodesta 2017 toteutettiin myös monikanavainen metsänomistajien aktivointikampanja (Facebook, LinkedIn, Google Ads ent. AdWords).

Lisäksi Kuuki oli tukena Versowoodin somekanavien haltuunotossa, jossa koulutettiin Facebookin ja Instagramin yritystilien käyttöön. Koulutukseen sisältyi myös sometaktiikka ja sisällöllistä koulutusta.

Tulokset: ”Sivustoliikenne kasvoi ja yhteydenotot ovat lisääntyneet”

”Sivustoliikenne on kasvanut ja puhuttelemme verkossa oikeita ihmisiä. Hakukonenäkyvyyden edistämiseksi tehty puolen vuoden kehittämisprojekti on nostanut sivun sijoituksia orgaanisissa hakutuloksissa. Uusien verkkosivujen ja digimainonnan panostusten myötä metsänomistajat löytävät meidät verkosta, ja esimerkiksi lämpökeskuksen rakentamista suunnittelevat tietävät kehen olla yhteydessä. Yhteydenotot työntekijöihin ovat lisääntyneet ja olemme onnistuneet myös tuomaan esiin Versowoodia hyvänä työnantajana diginäkyvyyden avulla.”

Yhteistyön eteneminen verkkonäkyvyyden kehittämisessä:

”Maailma ympärillä muuttuu koko ajan. Aina voi kysyä Kuukista, että kannattaako ryhtyä toimenpiteisiin vai ei, ja mikä on riittävä panostus johonkin asiaan. Nyt kun olemme tehneet ison verkkosivu-uudistuksen, on uutta sivua helpompi pitää ajan tasalla sekä teknisesti että sisällön puolesta. Teemme Kuukin kanssa jatkuvaa kehitystyötä sivujen kanssa ja viimeisimpänä teknisenä kehitystyönä sivustolle laadittiin AMP-sivut. Lisäksi suunnitelmissa on jatkaa hakukonemainontaa.”

Versowood on Suomen suurin yksityinen sahatavaran tuottaja ja jalostaja.

Mia Kärkkäinen

Mia Kärkkäinen,
Markkinointipäällikkö, Versowood


Jaa artikkeli


Kaikki referenssit
Ota yhteyttä