Lähtötilanne – Yhteishaun näkyvyyden lisääminen

”Olimme jo tehneet verkkomarkkinointia, mutta meillä oli yhteishaun osalta tarve lisätä näkyvyyttämme. Perinteiset kanavat eivät enää riitä erityisesti tämän kohderyhmän eli nuorten tavoittamiseen. Pyysimme tarjoukset muutamalta toimistolta. Vaikka kunnallisella puolella hinta on vaikuttavin tekijä, oli Kuukin tekemässä tarjouksessa merkittävää muihin tarjouksiin verrattuna, että he olivat jo valmiiksi miettineet asioita meidän lähtökohdistamme. Heti ensimmäisen yhteisen palaverin jälkeen tuli sellainen olo, että olemme tekemisissä sellaisten asiantuntijoiden kanssa, että ’ei kun hommiin’.”

Heti ensimmäisen yhteisen palaverin jälkeen tuli sellainen olo, että olemme tekemisissä sellaisten asiantuntijoiden kanssa, että ’ei kun hommiin’.”

Kuuki teki monikanavanaisen digikampanjan

Kuuki teki yhteishaun 2018 -monikanavaisen digikampanjoinnin keväällä 2018. Kanavina olivat Google AdWords ja Display sekä YouTube.

Tulokset – ”Saimme mitä tilasimme ja enemmänkin”

”Saimme sitä mitä tilasimme ja enemmänkin. Meillä oli tiedossa, mitä haluamme verkkonäkyvyydeltämme. Somemarkkinoinnin hoidimme itse, mutta esimerkiksi Adwordsiin ja Display-mainontaan Kuukilla oli syvällisempi osaaminen. Erityisesti arvostimme, kun Kuukista sai apuja ja vinkkejä myös itse toteuttamaamme somemainontaan. Mainonnan raportointi oli kattavaa, kun saimme lukujen lisäksi myös analysointia siitä, miten kampanjat onnistuivat. Yhteishaun mainostulosten seuraaminen ei ole ihan yksinkertaista, koska meillä ei ole tietenkään mahdollisuutta jäljittää sitä, kuinka moni loppujen lopuksi päätyi Opetushallituksen ylläpitämän hakusivun kautta meihin.”

Yhteistyön eteneminen

”Meille on ollut arvokasta myös se, että kumppaninamme on ollut paikallinen yritys, joka pystyy ottamaan näin laajan kokonaisuuden haltuun ja katsomaan asioita meidän näkökulmastamme. Toivon, että voimme jatkossakin tehdä yhteistyötä Kuukin kanssa ja pidän siitä, että me organisaationa opimme vielä syvällisemmin asioita Kuukin opastamina.”

Toisen asteen oppilaitos järjestää ammatillista koulutusta ja tarjoaa myös koulutus-, asiantuntija- ja kehittämispalveluja yrityksille ja yhteisöille.

Taija Pitkänen,
Viestintä- ja markkinointipalveluiden yhteyssuunnittelija

Koulutuskeskus Salpaus alkoi verkkosivu-uudistuksen myötä kehittää systemaattisesti digitaalista näkyvyyttään vuonna 2017. Osana pitkäjänteistä kehityspolkua Salpaus myös jatkoi syksyllä 2018 yhteistyötä Kuukin asiantuntijoiden kanssa Salpauksen digitaalisen näkyvyyden edistämiseksi.


Jaa artikkeli


Kaikki referenssit
Ota yhteyttä