Lähtötilanne: verkkosivu-uudistuksesta kokonaisvaltaiseen digi­yhteis­työhön

”Kun Ulla, Timo ja Tomi perustivat oman firman Lahdesta lopettaneen Alma Talentin toiminnan tilalle, oli selvää, että jatkamme aiemmin alkanutta yhteistyötä.  Tämähän on tykkäämisbusinesta ja kyseessä on ammattitaitoinen kolmikko. Kuukin kanssa toimiessa on turvallinen olo, ja sellainen fiilis, että he aidosti haluavat auttaa meidän liiketoimintaamme. Vaikka heillä ei alussa ollut ymmärrystä toimialastamme, ovat he nopeasti ottaneet asioita haltuun keskustelujen myötä.”

Kuukin kanssa toimiessa on turvallinen olo, ja sellainen fiilis, että he aidosti haluavat auttaa meidän liiketoimintaamme.

Kuuki teki digianalyysin, somestrategian ja toteuttaa jatkuvaa hakukone- ja Facebook­-mainontaa

Yhteistyö Junnikkalan kanssa alkoi Alma Talentin aikana vuoden 2017 alkupuolella. Junnikkalalle tehtiin digianalyysi verkkonäkyvyydestä, kilpailijoista ja markkina-alueista ennen kokonaisvaltaista verkkosivu-uudistusta. Samassa yhteydessä laadittiin yritykselle somestrategia, jonka myötä Junnikkalalle perustettiin Facebook- ja LinkedIn -yrityssivut. Yrityksen sometilien perustamisen yhteydessä Junnikkalan myynnille ja metsäasiantuntijoille järjestettiin oma LinkedIn-profiili kuntoon -koulutus.

Verkkosivu-uudistuksen jälkeen Kuuki on ollut kumppanina yrityksen verkkosivujen teknisessä ylläpidossa ja verkkosivujen sisällön päivityksessä.

Syksyllä 2017 verkkosivustolle julkaistiin neljä eri kieliversiota (en, sv, de, fr, zh) ja saman vuoden maaliskuussa toteutettiin tukkikauppa.fi-kampanjasivusto. Lisäksi Kuuki on Junnikkalan kumppani sosiaalisen median ylläpidossa ja kehittämisessä. Kesän 2018 alussa aloitettiin jatkuva hakukone- ja Facebook-mainonta.

Tulokset – ”Ihmiset tuntuvat tietävän, mitä tekevät”

”Yhteistyökumppanimme ovat huomanneet, että meillä on nykyisin somepuoli hallinnassa.

Digitaaliset kananavat ovat kanavia muiden joukossa, mutta sielläkin pitää savupiipputeollisuuden olla mukana ja esillä. Emme olisi olemassa ilman digitaalista läsnäoloa. Kampanjasivuston kautta olimme hyvin esillä.

Kuukin kanssa suunnittelu, hinnoittelu ja aikataulut rullaavat. Kuukissa ihmiset tuntuvat tietävän, mitä tekevät.”

Yhteistyön eteneminen – ”Odotan innolla uusia avauksia”

”Ei minusta ainakaan olisi tuohon hommaan, kun aina pitäisi olla tavoitettavissa. Hirveää työtä, kun täältä sanotaan, että ’tee heti’ niin sitten tapahtuu. Pitkä välimatka ei ole mikään ongelma, koska näemme muutaman kerran vuodessa, ja verkossahan nämä asiat tehdään. Uskon, että jatkamme Kuukin kanssa yhdessä eteenpäin ja odotan innolla porukan uusia rohkeita avauksia.”

Junnikkalan Saha on vuonna 1960 perustettu kalajokinen perheyritys. Junnikkala on toiminut puunostajana ja sahatavaran jalostajana jo sukupolvien ajan pitkiä perinteitä kunnioittaen.

Juha Junnikkala

Juha Junnikkala,
hallituksen puheenjohtaja,
metsäjohtaja


Jaa artikkeli


Kaikki referenssit
Ota yhteyttä