LinkedIn – yritysmaailman sosiaalinen media
LinkedIn on vuonna 2002 perustettu työelämän verkkoyhteisöpalvelu ja verkostoitumisväline. LinkedIn-kanavan omistaa Microsoft. LinkedIn-kanavassa – tutummin Linkkarissa – voivat käyttäjät ladata palveluun ansioluettelonsa (CV), listata ammatillisia taitojaan ja kiinnostuksen kohteitaan sekä saada suosituksia entisiltä esimiehiltä ja työkavereilta sekä suositella muita. LinkedIn ei perimmäiseltä tarkoitukseltaan ole työnhakusivusto, vaan sen avulla voidaan laajentaa omaa verkostoa ja saada sitä kautta mahdollisia työtarjouksia. Yrityksille kanava toimii myös markkinointiviestinnän alustana ja voi edistää työntekijöiden hakua sekä rekrytointiprosessia.
LinkedIn-kanavassa tavoitat suomalaiset B2B-päättäjät, teet henkilöbrändäystä ja luot työnantajamielikuvia
Vuonna 2020 LinkedInissä on noin 0,7 miljoonaa suomalaista käyttäjää ja se on hyvä markkinointiviestinnän alusta, jos haluat tavoittaa B2B-päättäjiä. Lähes kaikki toimialat ovat edustettuna kanavassa, mutta Suomessa eniten käyttäjiä on kuitenkin kaupalliselta puolelta, IT- ja rahoitus- sekä vakuutustoimialoilta.
LinkedIn on hyvä markkinointiviestinnän kanava yritykselle, jos tavoitteena on luoda tietynlaista työnantajamielikuvaa, jakaa yritysmaailman uutisia kotimaahan ja kansainvälisille yleisöille ja tavoittaa sillä B2B-päättäjiä sekä rekrytoida uutta työvoimaa.
Linkedin-mainonnalla voidaan myös tavoittaa muuten vaikeasti tavoitettavat bisnesmaailman päättäjät ja saada lisänäkyvyyttä avoimille työpaikoille.
Lue tarkemmin LinkedIn-yritysivuista ja -mainonnasta Ota yhteyttä