Google Ads Display

Googlen Display-mainosverkoston kautta voit tavoittaa jopa 90 % internetin käyttäjistä.

Googlen Display -mainosverkosto eli Google Display Network koostuu yli kahdesta miljoonasta sivustosta, sovelluksesta ja palvelusta, jotka ovat liittyneet Googlen mainosverkostoon. Mainosverkoston avulla Google kasvattaa oman mainospeittonsa kokoa ja verkostossa olevat kumppanit saavat Googlelta palkkion mainospaikoista.

Googlen Display-verkoston kautta pääsee mainostamaan esimerkiksi seuraavissa mainosalustoissa:

  • Googlen omat palvelut ja sovellukset kuten YouTube, Blogger ja Gmail
  • Googlen ulkopuoliset nettisivut, joilla on kumppanuussopimus Googlen kanssa
  • videot, nettipelit ja muu interaktiivinen sisältö
  • mobiilisovellukset ja -sivustot
  • RSS-syötteet.

Mitä on display-mainonta?

Display-mainonta on verkkosivuilla, -palveluissa ja -sovelluksissa näytettävää mainontaa, joka voi olla tyypiltään rikasta mediaa kuten kuva-, ääni-, video-  tai HTML5-mainosbanneri tai sitten display-mainos voi olla myös pelkkää tekstiä.

Google display, responsiivinen kuvamainos
Google display, responsiivinen kuvamainos
Google display, responsiivinen kuvamainos
Google display, responsiivinen kuvamainos

Googlen Display-mainonnan kohdentamismahdollisuudet

Googlen Display-verkostossa kohdentamismahdollisuudet ovat kattavat, joten jokaiselle mainostajalle varmasti löytyy oikeanlainen tapa mainostaa sekä tavoittaa juuri se oikea kohderyhmä. Googlen Display-mainontaa on mahdollista kohdistaa esimerkiksi jo sivustolla vierailleisiin sivukävijöihin (retargeting, remarketing) sekä ostoaikeissa oleviin (in-market) ja kyseisestä asiasta kiinnostuneisiin (affinity) ihmisiin.

Tämän lisäksi mainonnan näyttämistä voidaan kohdentaa:

  • ohjatuilla sijoitteluilla (placement targeting)
  • avainsanojen perusteella (contextual targeting)
  • aiheeseen (topic targeting) tai aihepiireihin (interest category targeting) perustuen.

Millaista Google Ads Display -mainontaa yritykseni kannattaa tehdä?

Googlen Display Network -mainosverkostossa mainostaminen on monesti konversiotehokkuudeltaan heikompaa kuin esimerkiksi perinteinen Google Ads -hakusanamainonta. Display-mainonta on kuitenkin hyvä keino kasvattaa esimerkiksi brändin tunnettuutta, tavoittaa suuria peittoalueita kustannustehokkaasti sekä houkutella takaisin ostospolun hylänneitä verkkosivukävijöitä.

Ota yhteyttä niin suunnitellaan yrityksellesi paras tapa aloittaa Googlen Display-mainonta!