Kilpailija-analyysi

Kilpailija-analyysi tarkastelee liiketoiminnallesi tärkeimpien kilpailijoiden verkkonäkyvyyttä

Kilpailija-analyysin avulla päästään selville kilpailijoiden heikkouksista ja vahvuuksista

Yrityksen on tärkeä selvittää oma toimintaympäristönsä ja kilpailija-analyysi on osa toimintaympäristön selvitystä. Sen avulla voidaan päästä selville kilpailijoiden markkinointiviestinnän sekä ydinliiketoiminnan strategioiden heikkouksista ja vahvuuksista sekä hyödyntää tätä tietoa oman liiketoimintasi kehittämiseen.

Digitaalinen kilpailija-analyysi oman liiketoiminnan kehittämisen tueksi

Kilpailijoiden verkkonäkyvyyttä tarkastellessa voidaan analyysin tuloksista tehdä havaintoja ja oivalluksia esimerkiksi siitä, mikä erottaa yrityksesi muista yrityksistä ja miksi asiakkaiden kannattaisi valita sinun palvelusi kilpailijoiden sijaan. Digikilpailija-analyysista voidaan hahmottaa selkeämmin  yrityksen kilpailuasemaa markkinoilla.

Kilpailijoiden verkkopalveluiden ratkaisuista voidaan oppia ja löytää hyviä ideoita myös oman liiketoiminnan kehittämiseen. Kilpailija-analyysin avulla myös saadaan arvokasta tietoa oman verkkonäkyvyyden kehittämisessä esimerkiksi ennen verkkosivu-uudistusta tai somestrategian luomista.