Kilpailija-analyysi
Kilpailija-analyysi tarkastelee liiketoiminnallesi tärkeimpien kilpailijoiden verkkonäkyvyyttä
Kilpailija-analyysi tarkastelee liiketoiminnallesi tärkeimpien kilpailijoiden verkkonäkyvyyttä
Yrityksen on tärkeä selvittää oma toimintaympäristönsä ja kilpailija-analyysi on osa toimintaympäristön selvitystä. Sen avulla voidaan päästä selville kilpailijoiden markkinointiviestinnän sekä ydinliiketoiminnan strategioiden heikkouksista ja vahvuuksista sekä hyödyntää tätä tietoa oman liiketoimintasi kehittämiseen.
Kilpailijoiden verkkonäkyvyyttä tarkastellessa voidaan analyysin tuloksista tehdä havaintoja ja oivalluksia esimerkiksi siitä, mikä erottaa yrityksesi muista yrityksistä ja miksi asiakkaiden kannattaisi valita sinun palvelusi kilpailijoiden sijaan. Digikilpailija-analyysista voidaan hahmottaa selkeämmin yrityksen kilpailuasemaa markkinoilla.
Kilpailijoiden verkkopalveluiden ratkaisuista voidaan oppia ja löytää hyviä ideoita myös oman liiketoiminnan kehittämiseen. Kilpailija-analyysin avulla myös saadaan arvokasta tietoa oman verkkonäkyvyyden kehittämisessä esimerkiksi ennen verkkosivu-uudistusta tai somestrategian luomista.
CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi
Director – Business & Technology, Founding Partner
+358 50 345 3874
tomi.kaitarinne@kuuki.fi