Datan hyödyntäminen markkinoinnissa
Data on nykypäivän öljy. Hyödynnä dataa markkinointiviestinnän kehittämisessä ja mainosviestien kohdentamisessa.
Data on nykypäivän öljy. Hyödynnä dataa markkinointiviestinnän kehittämisessä ja mainosviestien kohdentamisessa.
Eri mainostyökalut mahdollistavat asiakastietojen ja muun datan hyödyntämisen mainosviestin kohdentamisessa. Monesti uraudutaan käyttämään kanavien omia kohdennustapoja, kuten demografisia tietoja tai vaikka kiinnostuksen kohteita.
Esimerkiksi oman asiakastiedon hyödyntäminen on mahdollista markkinointiviestin kohdentamisessa sosiaalisessa mediassa. Myös evästeiden avulla on mahdollista tehdä tarkkaan kohdennettua mainontaa ja niitä käytetään esimerkiksi uudelleenmarkkinoinnissa (retargeting, remarketing).
Markkinointiviestinnän kehittäminen ja oikeiden tulosten saavuttaminen vaatii myös aktiivista tulosten seurantaa ja analysointia. Esimerkiksi verkkosivustoliikenteen ja -analytiikan kautta voidaan kehittää sisältöjä omaa kohderyhmää kiinnostavaan suuntaan.
Myös mainonnan tulosten mittaaminen, A/B-testaus ja lukujen analysointi auttavat kehittämään mainontaa kustannustehokkaammaksi. Tuotamme aina raportit sanallisin analyysein, jotka sisältävät huomioita ja kehitysehdotuksia jatkoon.
Tämän lisäksi tuotamme jatkuvan kehityksen nimissä myös erilaisia seurantaraportteja, joko automatisoidusti suoraan sähköpostiin tai räätälöidyin mallein, jotka sisältävät sanallisia analyyseja sekä kehitystoimenpiteitä.
Näitä automatisoituja raportteja on mahdollista saada päivittäin, viikottain tai vaikka kuukausittain. Käytämme työkaluna raporteissa esimerkiksi Googlen Looker Studio -työkalua. Tutustu Googlen Looker Studio -malliraporttiin.