Brändin johtamisella tarkoitetaan tekniikoita ja strategioita, joita organisaatiot käyttävät tuotteen tai palvelun markkinoimiseen. Alansa brändijohtaja voi olla myydyin tuote tai palvelu ja se, joka tunnustetaan omassa markkinasegmentissään parhaaksi.
Vahva brändi on tärkeä strateginen ja taloudellinen indikaattori minkä tahansa organisaation terveydelle. Sitouttavan ja vahvan brändin rakentamiseen voi mennä vuosia, mutta tärkeää on tänä päivänä aitous, systemaattisuus tekemisessä, oikean kohderyhmän löytäminen ja sitouttaminen sekä omien kilpailuetujen korostaminen.
Johtavat tuotemerkit ovat käyttäjilleen merkityksellisiä, ainutlaatuisia ja jännittäviä. Systemaattisesti ja harkiten tehty brändijohtaminen tarjoaa organisaatioille mahdollisuuden kasvuun ja markkinajohtajan aseman haltuunottoon.