Google Ads aloitti muutosten syksyn

Google Ads (ent. AdWords) toi heinäkuun loppupuolella hakukonemainostajien käyttöön merkittävästi muuttuneet tekstimuotoiset hakukonemainokset uudessa käyttöliittymässään. Eikä siinä vielä kaikki, kuten Ostos-TV:ssä sanoisivat, sillä nyt valikoidut Google Ads -mainostajat ovat saaneet kokeiluun uudet responsiiviset Display-mainokset. Ja voi pojat, mikä innostus Kuukin toimistolla repesi, kun tämän huomasin!

Google Adsin uudet, responsiiviset Display-mainokset valikoitujen mainostajien testattavaksi

Googlen uusissa responsiivisissa Display-mainoksissa voi lisätä tekstiosioon useampia otsikko- ja kuvauskenttiä eli testata parhaiten toimivimpia sisältöjä yhden mainoksen sisällä. Todella kätevää!

Google Adsin uusi responsiivinen Display-mainosmuoto
Google Adsin uusi responsiivinen Display-mainosmuoto

Lisäksi mainostaja voi personoida mainosvärit yritysvärien tai brändin mukaiseksi. Värien muokkausmahdollisuus katosi Display-mainoksista useampi vuosi takaperin ja valmiit Display-mainospohjatkin poistuivat jo pari vuotta sitten käyttöliittymäuudistuksen alkaessa. Tämä on ollut odotettu ominaisuus sillä Googlen oma Display-mainostyökalukaan ei ole ollut käytettävissä pitkään aikaan. Aikaisempi mobiiliresponsivinen Display-mainospohja ei nimittäin ollut kaikkein silmiä hivelevin väri- tai fonttitoteutukseltaan.

Aikaisempi Google Adsin mobiiliresponsiivinen Display-mainos
Edellisessä Google Adsin responsiivisessa Display-mainoksessa suurin osa elementeistä ei ollut muokattavissa. Kuvassa sen verran kehittynyt mainosmuoto, että CTA-painikkeen tekstin sai vaihdettua.

Tällaiset mainostyökalut ovat erityisen tärkeitä nopeatempoisissa kampanjatoteutuksissa, joissa käytettävä aika ja muut resurssit eivät ole kovin suuret. Responsiivinen Display-mainos, jossa eri päätelaitteiden vaatimukset on otettu huomioon mainosalusta puolesta, helpottavat (pienempien) mainostajien työtä ja antavat uusia mahdollisuuksia kohderyhmän tavoitteluun. Display-mainosten luomiseen voi tutustua Google Adsin ohjekeskuksen sivuilla.

CTA-painikkeiden kehotusteksteissäkin löytyy nykyään jo useampi vaihtoehto. Fonttien muuttamismahdollisuutta odotellessa, VINK-VINK Google Adsin kehittäjägurut!

Seuraavassa blogissa kerron mitä uutuuksia somemainoskanaviin, kuten LinkedIniin on tullut.

Kiinnostaako hakukonemainonta tai muu digimarkkinointi? Ota yhteyttä minuun niin etsitään yrityksellesi parhaat kanavat näkyä verkossa.