Sosiaalinen media

Sosiaalisen median kautta sitoutetaan kohderyhmiä ja luodaan mielikuvia

Sosiaalinen media on kustannustehokas markkinointikanava, joka tarjoaa tarkkoja kohdennusmahdollisuuksia.

Luo brändi ja sitouta asiakkaasi somessa

Somessa vietetään aikaa enemmän kuin koskaan. Eri somekanavien kautta verkostoidutaan, haetaan ja jaetaan tietoa, luodaan yhteisöllisyyttä ja sitoutetaan yleisöä brändiin. Some on myös paikka, josta haetaan viihdettä ja irtiottoa.

Somekanavien valinnalla ja sillä, mitä sisältöä niihin luodaan, on erittäin tärkeä rooli yrityksen markkinoinnissa.

Tarjoamme sosiaalisen median sisällöntuotantoa (teksti, kuva, video) sekä somesuunnittelua ja autamme yritystäsi luomaan tavoitteita palvelevan sisältöstrategian someen.

Minkä sosiaalisen median kanavan valitsen?

On tärkeää ymmärtää, että kaikki sosiaalisen median kanavat eivät ole kaikille toimialoille tai yrityksille. Ei kannata perustaa yritykselle sometiliä tai -sivua vain sen takia, että ”kaikki muutkin ovat siellä”.

Me autamme valitsemaan yrityksesi liiketoiminnalle parhaat kanavat näkyä somessa. Kerromme myös reilusti, jos mielestämme yrityksesi ei kannata mennä someen ollenkaan vaan pysyä perinteisessä printissä, jos sitä kautta tavoitat potentiaaliset asiakkaasi. Emme myy sosiaalisen  median kanavien ylläpitoa tai somemainontaa vain myymisen vuoksi.

 

Tarkkaan kohdennettua mainontaa

Some tarjoaa mainostajalle tänä päivänä erilaisia kanavavaihtoehtoja eri kohderyhmille ja samalla lukuisan määrän markkinoinnin kohdennustapoja. Sosiaalisen median kanavasta riippuen mainostaja voi valita kanavan mainostyökalun oman kohderyhmäkriteeristön, käyttää omaa asiakaslistaa kohdennusta varten tai vaikka uudelleenmarkkinoida sisältöä verkkosivukävijöilleen kanavan sisällä.

Entä, jos haluan mainostaa myös muuallakin kuin somessa? Tutustu kattaviin digimarkkinoinnin ja -mainonnan palveluihimme tarkemmin.

Somemainonnan seurattavuus ja mitattavuus

Some- ja muun digimainonnan parhaimpia puolia on niiden huippuluokan seurattavuus ja mitattavuus. Meille Kuukilla on myös tärkeää, että tehty mainonta tuottaa oikeita tuloksia ja se voidaan todentaa.

Käytämme sosiaalisen median kampanjoissamme kanavan omia raportointityökaluja, verkkosivupikseleitä ja -analytiikkaa tulosten tulkitsemiseen.

Emme toimita vain numeroita sisältävää taulukkoa loppuraporttina vaan aukaisemme tulokset ja termit kirjalliseksi analyysiksi. Lisäksi tarjoamme jatkokehitysehdotuksia somemainontaa varten.

Tarjoamme myös näppärää, kustomoitua Looker Studio -raportointia. Räätälöimme Looker Studio -raportin yrityksesi tarpeisiin ja saat vaivattomasti kaiken digimarkkinoinnin datan yhdestä paikasta – juuri se mitä tarvitset aidosti tiedolla johdettuun markkinointiin. Tutustu Looker Studio -raporttiin!

Tutustu sosiaalisen median kanaviin

Facebook tarjoaa helppokäyttöisen viestintäalustan yrityksille ja on monipuolinen mainoskanava

Facebook on hyvä viestintäalusta niin pienille kuin suurille yrityksille ja tarjoaa mainoskanavana lukemattomia mahdollisuuksia markkinointiviestin kohdentamiseen.

Facebookin kautta tavoittaa hyvin ostovoimaista yleisöä Suomessa ja mainontaa voi Facebook Adsin tai Business Managerin kautta tehdä myös muihin mainosalustoihin kuten Instagramiin, Messengeriin, WhatsAppiin ja Tinderiin.

Visuaalinen somekanava Instagram kasvattaa suosiotaan

Instagramissa mainokset näytetään lineaarisessa muodossa visuaalisen sisällön keskellä.

Mainosmuotoja on kanavassa tarjolla lukuisia ja erityisesti verkkokauppiaille Instagramissa mainostaminen voi lisätä myyntiä merkittävästi.

Instagramin natiivimainonnan muotoihin on valittavissa esimerkiksi video-, kuva- , karuselli- tai kokoelmamainokset ja Instagram Stories -mainokset.

Instagram tarjoaa myös lukuisia eri vaihtoehtoja mainonnan kohdentamiseen, kuten:

  • Facebookin mainosalustan kohderyhmätyökalu ja sen rajausmahdollisuudet demografisista tiedoista kiinnostuksen kohteisiin
  • Asiakasluetteloiden ja -rekisterien hyödyntäminen
  • Instagram-sivujen kanssa vuorovaikutuksesta olleiden henkilöiden ja siitä saadun datan hyödyntäminen kohdennukseen
  • Facebookin seurantapikselin avulla uudelleenmarkkinointi ja muu verkkosivuliikenteeseen pohjautuva datapohjainen kohdentaminen
  • Lookalike-samankaltaisuusyleisöt
  • ja paljon muuta.

Ota yhteyttä niin suunnitellaan juuri sinun brändillesi paras mainosmuoto ja kohdennustapa Instagramissa oikean yleisön tavoittamiseksi!

LinkedIn – yritysmaailman sosiaalinen media

Vuonna 2023 LinkedInissä on noin 1,7 miljoonaa suomalaista käyttäjää ja se on hyvä markkinointiviestinnän alusta, jos haluat tavoittaa B2B-päättäjiä. Lähes kaikki toimialat ovat edustettuna kanavassa, mutta Suomessa eniten käyttäjiä on kuitenkin kaupalliselta puolelta, IT-, rahoitus- sekä vakuutustoimialoilta.

LinkedIn on sopiva markkinointiviestinnän kanava yritykselle, jos tavoitteena on luoda tietynlaista työnantajamielikuvaa, jakaa yritysmaailman uutisia kotimaahan ja kansainvälisille yleisöille ja tavoittaa sillä B2B-päättäjiä sekä rekrytoida uutta työvoimaa.

LinkedIn-mainonnalla voidaan myös tavoittaa muuten vaikeasti tavoitettavat bisnesmaailman päättäjät ja saada lisänäkyvyyttä avoimille työpaikoille.

Tavoita kohdeyleisö lyhyillä ja luovilla videoilla. Hyödynnä TikTokin voima ja tavoita potentiaaliset asiakkaasi viihdyttävillä sisällöillä.

Markkinoinnin palvelut TikTokiin:

Tarjoamme räätälöityjä TikTok-markkinointipalveluita, jotka auttavat yritystäsi luomaan näyttäviä kampanjoita ja kasvattamaan brändisi näkyvyyttä TikTokissa.

Palveluihimme kuuluvat:

  • Sisällöntuotanto eli TikTok-videoiden luominen
  • Kohderyhmän määrittely ja mainoskampanjoiden hallinta
  • Analytiikka ja kampanjoiden optimointi

TikTok vaatii sitoutumista ja aktiivista käyttöä. Varmista, että myös yrityksen sisäisen resurssit riittävät kanavan haltuunottoon ja aktiiviseen käyttöön!

Ota TikTok-markkinointi haltuun ja tavoita uusi yleisö kasvavan suosion somealustalla!

X on nopeatempoinen sosiaalisen median kanava ja sen käyttäjät sitoutuneita

Viestipalvelu X eli entinen Twitter on tiedonhankinnan kanava, jossa jaetaan ajankohtaisia asioita sekä etsitään informaatiota ja uutisia. Jopa elitistiseksi kanavaksi tituleerattua viestipalvelu X:ää käyttää Suomessa noin 1,5 miljoonaa ihmistä.

Julkishallinnon toimijat ja viranomaiset, uutis- ja muut mediat, julkisuuden henkilöt ja eri alojen vaikuttajat ovat monesti aktiivisimpia X-vaikuttajia kanavassa. Myös monille yrityksille tämä voi olla tärkeä ja hyödyllinen kanava, jossa voi osallistua asiakkaiden kanssa keskusteluun alan tärkeistä aiheista sekä tiedottaa yrityksen toiminnasta. Viestipalvelu X on myös joillekin aloille loistava asiakaspalvelukanava. Aktiivisissa käyttäjissä puolestaan korostuvat eri alojen asiantuntijat ja jonkin verran korostuneesti myös IT-ala.

Kanavan nopeatempoisuus ja ajankohtaisuus vaativat tiivistä läsnäoloa ja nopeaa reagointia, minkä vuoksi on tärkeä punnita yrityksen sisäiset resurssit ennen X-tilin avaamista yritykselle. Kanavan käyttäminen voi olla myös riskialtista yritykselle, sillä kanavassa tapahtuva kommentointi ja keskustelu voi yltyä hetkessä kriittiseksi ja negatiivissävytteiseksi. Kanavan viestinnän tyyli vaatii myös taitoa, erityisesti vaativasta yleisöstä, mutta myös 280 merkin tekstirajoitteesta vuoksi. Viestipalvelu X eli entinen Twitter julkistettiin vuonna 2006, ja Suomeen se rantautui vuonna 2014. Miljardööri Elon Musk osti Twitterin vuonna 2022 ja vaihtoi Twitterin nimen muotoon X vuonna 2023. Viimeaikoina moni yritys on lopettanut mainonnan alustalla, sillä X:ssä on myös paljon vihapuhetta.

X-mainonnalla on mahdollista tavoittaa sekä B2B- että B2C-puolen yleisöä kustannustehokkaasti.

Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Henkilöiden yhteystiedot
Yhteydenottolomake

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Sosiaalinen media
Ota yhteyttä